לייעוץ ראשוני התקשרו: 077-9965791

השאירו את הפרטים ונחזור אליכם:

    הפרת הסכם גירושין

    כאשר מחליטים בני זוג להתגרש, עליהם להגיע להסכם גירושין, בין אם באמצעות הליך גישור בו יגיעו להחלטות משותפות ובין אם באמצעות בית המשפט. גם הסכם גירושין אליו הגיע הזוג בגישור הוא חוזה הבעל תוקף משפטי אם קיבל את אישור בית המשפט. כך, הפרת ההסכם היא הפרת פסק דין של בית המשפט שהיא כמובן עבירה. כדי למנוע מצב של הפרת הסכם גירושין, חשוב להגיע להחלטות משותפות המקובלות ע"י שני הצדדים, שכל צד יאמר את דבריו והדברים ילובנו היטב תוך כדי התהליך, זאת כדי שלא יהיה צורך להגיע למצב שההסכם מופר.

    מה ניתן לעשות כאשר ישנה הפרת הסכם גירושין?

    כאשר  אחד הצדדים מפר סעיף אחד או יותר בהסכם הגירושין, יכול הצד האחר להגיש תביעה לבית המשפט בשל הפרת הסכם גירושין בסעיף הרלוונטי. כך למשל, אם דמי המזונות אינם משולמים כפי שנקבע בהסכם, ניתן יהיה לאכוף את הדברים באמצעות הליכי הוצאה לפועל. הצד התובע יכול לבקש הפעלת  סעדים זמניים כמו עיקולים, צו עיכוב יציאה מהארץ או הגבלות אחרות. זאת במטרה להפעיל לחץ על הצד השני לעמוד בהתחייבויות שנקבעו במסגרת ההסכם. את התביעה על הפרת ההסכם ניתן להגיש הן לבית המשפט לענייני משפחה והן לבית הדין הרבני, אלא אם ההחלטות על סעיפי ההסכם התקבלו באחת מהן ולא בהליך גישור. אם כך היה, גם התביעה על הפרת הסכם גירושין תוגש לאותה ערכאה.

    בנושא רגיש כמו הפרת ההסכם פנו רק לעו"ד מומחה בתחום

    גירושין הם עניין מורכב ביותר, על אחת כמה וכמה נושאים בהם יש לטפל לאחר שהסכם גירושין כבר נחתם, כולל תביעה בעקבות הפרת הסכם גירושין. חשוב להגיש את התביעה באמצעות עורך דין מומחה בתחום, עורך דין המתמחה בענייני משפחה, כולל במצבים מורכבים ופחות שכיחים. בחרו עורך דין אשר דיני משפחה הם תחום ההתמחות המרכזי או אפילו הבלעדי שלו.

    עו"ד ערן דוידוב מתמחה בענייני משפחה ומתמקד בתחום זה. הוא צבר ניסיון רב ומטפל במקצועיות רבה בעניינים רבים בדיני משפחה, כולל מצבים מורכבים. מוזמנים ליצור קשר.

    קידום עורכי דין קידום עורכי דין
    דילוג לתוכן