לייעוץ ראשוני התקשרו: 077-9965791

השאירו את הפרטים ונחזור אליכם:

    עורך דין ידועים בציבור

    הגדרה של זוג בתור ידועים בציבור היא דרך פורמלית של מערכת המשפט בישראל לאפשר זכויות וגם חבויות של בני זוג שאינם נשואים, אך בדומה לזוג שהינו במסגרת נישואין. מתוקף היותם ידועים בציבור, עליהם להיות מלווים בתהליכים שונים בחייהם הזוגיים יחד בעורך דין מקצועי לטיפול בנושאים המשפטיים, ועל כך ידבר במאמר זה עורך הדין ערן דוידוב המתמחה בדיני משפחה.

    עורך דין ידועים בציבור – הגדרה פורמלית

    ידועים בציבור הם למעשה בני זוג שמנהלים משק בית משותף אך לא נשואים, והחוק יצר פסיקה משפטית המחילה עליהם חבויות וזכויות כנשואים לכל דבר ועניין. כאשר יש ניהול משק בית משותף וחיים משותפים לכל נושא, חשוב שגם יהיה עורך דין מקצועי המלווה את הזוג. ולכן עורך דין עבור ידועים בציבור הוא לא דבר חריג או נדיר, אלא מאד נפוץ, בפרט כאשר מדובר על נושאים שכולם חווים אותם כמו פרידה, או חלילה שלא עלינו מוות של אחד מבני הזוג. בהתחשבות בחיים המשותפים של בני הזוג, טוב שהחוק מכיר בזכויות שיש להם ונכנסו לקטגוריית דיני משפחה בתחום המשפטים.

    איך זוג שאינו נשוי הופך להיות ידוע בציבור?

    על מנת שזוג יוכל לקבל את מעמד 'ידועים בציבור' ולהיות מלווים גם על ידי עורך דין ידועים בציבור במידת הצורך עליו לעמוד בתנאים הבאים:

    • על הזוג להיות בניהול משק בית משותף מינימום שלוש שנים.
    • על בני הזוג לגור ביחד לכל דבר ועניין כולל לינה משותפת, בילויים, גידול הילדים באופן משותף ועוד.
    • על בני הזוג להוכיח השתתפות כלכלית של כל אחד מהצדדים בניהול משק הבית המשותף.

    אם כן, כפי שאנו רואים, אין הרבה הבדל בין זוג נשוי לבין זוג שאינו נשוי מבחינת החוק בהקשר זה, פרט להגדרה הפורמלית. חשוב לציין שלא כל זוג צעיר יוכל להיות מוגדר כידועים בציבור ויש לעמוד בתנאים אלו בהקפדה משמעותית. על עורך הדין לידועים בציבור לבחון היטב את כל הפרמטרים.

    האם גם זוגות חד מיניים יכולים להיות ידועים בציבור?

    גם זוגות חד מיניים יכולים להיות ידועים בציבור כאשר אינם יכולים להתחתן וכך הם מקבלים את כל הזכויות ואת החבויות בתחום זה. בין אם הזוג הוא חד מיני ובין אם לא, כאשר ישנה פרידה ישנה חלוקת רכוש באופן שווה של הרכוש המשותף לאיזון, והחבויות והזכויות חלים כפי שנרשם גם על זוג נשוי. התהליך חשוב שיעשה על ידי עורך דין ידועים בציבור המכיר היטב את הנושא. התקשרו כבר היום לקבלת פרטים מלאים.

    קידום עורכי דין קידום עורכי דין
    דילוג לתוכן