לייעוץ ראשוני התקשרו: 077-9965791

השאירו את הפרטים ונחזור אליכם:

    הסכם שלום בית

    מעמדו החוקי של הסכם שלום בית

    כפי הגירושין עצמם, כך נושא שלום הבית, מצוי בסמכותו הייחודית והבלעדית של בית הדין הרבני, וזאת בהתאם לחוק שיפוט בתי דין רבניים (נישואין וגירושין), התשי"ג-1953. נזכיר, כי לבית הדין הרבני הסמכות לדון אף בענייני חלוקת רכוש בגירושיןמזונות אישה ומשמורת ילדים, כאשר העניינים הללו נכרכו, כלומר הוגשו כפי הנדרש בדין לתביעת הגירושין אשר הוגשה על ידי אחד הצדדים לבית הדין הרבני.

    חשוב לציין כי ככל שאין הסכמה בין בני הזוג בדבר הגירושין, חובה להציג בבית הדין הרבני עילות גירושין תקפות, ולהביא ראיות ברורות, כגון בגין בגידה, אלימות, ועוד, היות ורק על סמך עילת גירושין תקפה, כנה, ומבוררת מוסמך בית הדין הרבני לתת פסק דין המחייב את בן הזוג האחר לגירושין.

    בכל שלב, יכול בן הזוג האחר לטעון טענת שלום בית, כלומר, כי אין הוא מעוניין להתגרש וכי הוא מעוניין בשלום בית אמיתי עם בן זוגו, ובמקרה הצורך אף להגיש תביעה מתאימה לשלום בית לבית הדין הרבני.

    נישואין, וחתונה כאירוע וחגיגה גדולה, הם ציון דרך משמעותי בחייהם של רבים וגם הזדמנות להבטיח זו לזה חיים משותפים טובים ויפים. יחד עם זאת, וכפי שמראה המציאות, כמעט מחצית מהזוגות הנשואים מתגרשים, תופעה שהופכת בולטת יותר ויותר בעיקר בעידן הנוכחי.

    הסיבות לגירושין הן רבות, ויכולות להיות קשורות גם בהתערערותו של מוסד הנישואין. זו גם הסיבה מדוע זוגות מסוימים מעדיפים שלא להינשא, כי אם לחיות יחדיו במתכונת של ידועים בציבור, שהיא זוגיות לכל דבר. אך מה קורה אם זוג נשוי מחליט להיפרד? במקרה כזה ישנו כיום הליך מנהלי חדש, המהווה חלופה לגירושין, ומשמש כהסכם משפטי בפני עצמו. הסכם כזה מכונה הסכם שלום בית.

    מהו הסכם שלום בית?

    כאשר מדברים על הסכם שלום בית, שהוא הסכם משפטי לכל דבר ועניין, מתכוונים להסכם הנחתם בין שני בני הזוג ומהווה חלופה להליך של גירושין. מטרתו של הסכם זה היא לפתור את הסכסוך ביניהם, את המחלוקות באופן יעיל ונקודתי ולהסדיר את הסוגיות השונות. ברוב המקרים בוחרים בני הזוג על הליך שכזה רגע לפני ההגשה לבקשת גירושין, ורואים בו כמוצא אחרון. זאת, על מנת לאחות את הקרעים שצצו ולעשות ניסיון אחרון שימנע את פירוק הקשר.

    מה כולל הסכם שלום בית?

    את הסכם שלום בית ניתן לנסח בעזרתו ובתיווכו של עורך דין גירושין המתמחה בכך או במסגרת הליך גישור. כל דרך שבה בוחר הזוג, נעשית בהסכמתם ההדדית החופשית וללא כפייה מצד כלשהו. לאחר החתימה, מועבר ההסכם לאישור בית הדין הרבני או בין הדין לענייני משפחה ומקבל חתימה ותוקף. ההסכם נועד להבטיח כי בני הזוג יוכלו ליישב את הסכסוכים ביניהם, להגיע לעמק השווה ובכך לשקם את הזוגיות במקום לבחור בהליך של פרידה.

    מה התוקף של ההסכם?

    הסכם שלום בית הוא הסכם משפטי לכל דבר. הוא מחייב, באופן משפטי, את שני הצדדים החתומים עליו לפעול למען מימושו ולא להפר אותו.

    מה קורה במקרים של הפרת הסכם שלום בית?

    במידה ואחד מהצדדים מפר את ההסכם, הוא חשוף לסנקציות שונות, בדומה להפרה של כל חוזה משפטי אחר. במקרה כזה יוכרז המפר בבית המשפט כ"מורד/ת" והוא יחוייב לתת גט (אם מדובר בבעל) או שיאבד את הזכות למזונות אישה ולכתובה (אם מדובר באישה). בנוסף, אם התגלה כי אותו הסכם נחתם כצעד טקטי ולא מתוך כוונה אמיתית לשיקום הזוגיות, יוכל הצד הנפגע להמשיך בהליך הגירושין כדי לשמור על מלוא זכויותיו.

    על חשיבות הייעוץ המשפטי בתהליך ההסכם

    כדי לשמור על זכויות החתומים על ההסכם ולהבטיח שאכן הוא נחתם מתוך רצון אמיתי, חשוב להיעזר בשירותיו של עורך דין בתחום ולקבל את הייעוץ המשפטי המקדים, הנדרש לשם כך. עורך דין יסייע בהכנתו של ההסכם ויתווך בין בני הזוג כדי שיגיעו להסכמה ולפשרה.

    למה אתנו?

    רוצים לערוך הסכם שלום בית וחשוב לכם שהדבר ייעשה בעזרתו של גורם משפטי מקצועי ומנוסה? עו"ד ערן דוידוב, המתמחה בתחום דיני המשפחה והירושה ומביא אתו ניסיון של למעלה מ-15 שנה, הוא הכתובת הנכונה לפנות אליה. עו"ד דוידוב יספק לכם את המענה המשפטי הנדרש לכם ואת הפתרונות הנלווים הנוספים, שלהם תזדקקו. לייעוץ ראשוני ומענה לשאלות נוספות, צרו קשר בטלפון 072-3303347.

    קידום עורכי דין קידום עורכי דין
    דילוג לתוכן