לייעוץ ראשוני התקשרו: 077-9965791

השאירו את הפרטים ונחזור אליכם:

    תביעת גירושין

    תביעת ביטול הסכם גירושין

    לעיתים רחוקות מאוד (אם בכלל) בני זוג שמתגרשים יקבלו את כל מה שהם רוצים בהסדר גירושין. בחלק מהמקרים, תביעת גירושין מסתיימת עם פשרה של שני הצדדים במטרה לפתור חילוקי דעות. כתוצאה מכך,. זה לא אומר שלכולם יש סיבה או אפשרות לחזור לבית המשפט ולבטל את הסכמי הגירושין שלהם.

    עורך דין ערן דוידוב, מומחה לדיני משפחה וגירושין, מסייע ללקוחותיו להשיג את מטרותיהם מהליך הגירושין.

    הטיעונים שדורשים הוכחה בכתב תביעת גירושין

    אם הגעתם להסכם גירושין ממש לא הוגן או לא צודק, תוכלו להגיש תביעה לביטול הסכם גירושין לבחינת ההליך כך שההסדר יהיה הוגן. חשוב להבין שנטל ההוכחה של התובע כבד מאוד בכל הנוגע לביטול הסדר גירושין. ההוכחה המשפטית המדויקת שיש להציג צריכה לגרום לבית המשפט לענייני משפחה לפתוח את התיק כדי לבחון נסיבות חריגות ומשכנעות.

    המשמעות היא בדרך כלל שיש להוכיח שהסכם הפשרה עצמו אינו תקף מסיבה כלשהי ו/או שאכיפת תנאי ההסכם תהיה מעיקה, בלתי שוויונית ו/או בלתי צודקת.

    כיצד לפתוח את תיק הגירושין

    יש להגיש בקשה או תביעת ביטול הסכם גירושין לבית המשפט. התביעה צריכה לטעון אחד מהבאים:

    • הונאה (לדוגמה, בן זוגך הסתיר מידע או נתן מידע כוזב על עובדה מהותית, כגון קיומו או ערכו האמיתי של נכס).
    • כפייה או השפעה בלתי הוגנת (כאשר אחד מבני הזוג השתמש באיומים או כפייה כדי לאלץ את השני לקבל ולחתום על הסכם פשרה).
    • או חוסר שוויון או חוסר הוגנות יסודי בהסכם הגירושין עצמו.

    תביעת גירושין וכתובה

    כפיית גירושין

    רוב בני הזוג שעוברים גירושין נמצאים תחת לחץ כלשהו, כלומר לחץ להסדיר תביעת גירושין. יחד עם זאת, אם אחד מבני הזוג השתמש בלחץ פסיכולוגי או באיומים באלימות כדי לאלץ את השני לקבל הסדר גירושין לא הוגן, הדבר נחשב לכפייה קיצונית והשפעה בלתי הוגנת.

    תביעת גירושין וכתובה

    פתיחה מחדש של תיק גירושין יכולה להיות מאתגרת מאוד ומורכבת מבחינה משפטית. כדאי להתייעץ עם עורך דין ערן דוידוב, שיש לו ניסיון של 15 שנים בהליכי תביעת גירושין, והוא ייעץ לכם לגבי סיכויי הצלחת התביעה שלכם והאופן בו כדאי להתנהל.

    איך לפעול לפני שמתגרשים?

    הזוגיות במשבר, המריבות בבית לא נגמרות. גם הסיבוב השלישי של הייעוץ הזוגי לא הצליח. נראה שהתא המשפחתי הגיע לקצה הדרך והתחלת לחשוב על גירושין. מסתבר שרוב האנשים, כמוני וכמוך, פונים להתייעץ עם חברים קרובים ובני משפחה. לשתף, לשמוע דעה, לקבל רעיונות ולתכנן את הצעדים הבאים.

    למרות שהשיתוף חשוב וצריך לקבל חיבוק חם ותמיכה מהקרובים, את העצות המקצועיות חשוב לקבל מאיש מקצוע. רבים מדי מבין בני הזוג שנמצאים בפתחם של הליכי גירושין, עושים טעויות בתחילת הדרך. טעויות שמקורן בעצות של חברים ובני משפחה.

    כולנו מכירים מישהו שעבר הליכי גירושין ופרידה, אך מה שאנחנו לא ממש מבינים הוא שלכל הליך גירושין יש כללים אחרים. דרך ייחודית שתתאים לנסיבות המשפחתיות והאישיות של בני הזוג. רק עורך דין גירושין יוכל להתוות את הדרך הראויה והמתאימה לנסיבות האישיות שלך. לצורך קבלת החלטות ובתכנון אסטרטגיה שתתאים לניהול הליכי הגירושין שלך.

    יש לשקול שיקולים משפטיים, להכיר פסיקה עדכנית של בית המשפט לענייני משפחה ובית הדין הרבני, חשוב להכיר את חוקי המשפחה ולהכיר את בני הזוג המתגרשים, במיוחד אם לשניים יש ילדים ורכוש נצבר. כמעט בלתי אפשרי להעתיק הליכי גירושין ולפעול כמו שהחבר או החברה הקרוב/ה פעל/ה לפני הגירושים שלה/ו. ברוב המקרים זאת עלולה להיות טעות שרק תסבך את העניינים.

    תביעת כתובה לאחר גירושין

    תביעת גירושין – זאת הדרך לפעול לפני שמתגרשים

    לפני שעושים צעדים כלשהם כלפי בן או בת הזוג חייבים להיפגש ולהתייעץ עם איש מקצוע מיומן. מה שכן אפשר לקבל מחברים ובני משפחה, זאת המלצה חמה על עורך דין לענייני משפחה מנוסה בתחום. חשוב לתאם עם עורך הדין פגישה אישית, עוד לפני שמדבירם עם בן או בת הזוג ולפני שחושפים את הקלפים.

    בפגישה עם עורך הדין חשוב לשתף ולספר את כל מה שעבר על הזוגיות שלך, עד לרגע שהבנת שאין הרבה ברירה אלא לפרק את התא המשפחתי ולהיפרד. עורך הדין ישאל הרבה שאלות וצריך לקבל ממך תשובות מלאות ומפורטות.

    כך לדוגמא חשוב יהיה לפרט על הקשר הזוגי, על הבעיות, המריבות, הסכסוכים, הקשר עם הילדים, הרכוש המשותף שצברתם לאורך הדרך, תחומי העיסוק של בני הזוג וכל דבר אחר שרלוונטי. חשוב מאד שלא לשמור סודות ולא להתבייש לספר לעורך הדין גם את הפרטים האינטימיים ביותר.

    לכל פרט קטן יכולה להיות משמעות גדולה לגבי העתיד שלך ולגבי בחירת האסטרטגיה הנכונה והמתאימה ביותר לניהול הליכי הגירושין והפרידה. מעבר לכך, עורך דין מנותק מאמוציות, שלרוב מציפות את בני הזוג, ויודע לקבל החלטות שקולות ומקצועיות. במקרים רבים עורך הדין ינסה להביא את בני הזוג לכדי משא ומתן לפני גירושין, בכדי למנוע מאבקים יקרים, שואבי אנרגיה ומיותרים.

    אם יודעים שכבר אין ברירה וצריך להיפרד, ראוי ורצוי לעשות את זה בהסכמה וללא מאבק משפטי מכוער ומפלג. לטובת בני הזוג ובעיקר לטובתם של הילדים ובני המשפחה של בני הזוג. אז רגע לפני שפונים לחבר או החברה הקרובים, שעברו הליך גירושין סוער, ומבקשים מהם עצות ושואלים איך לפעול, חשוב לזכור: הליכי הפרידה והגירושין ישפיעו על החיים שלך למשך הרבה שנים קדימה.

    קל מאד לעשות טעויות בשל עצות שניתנו על ידי קרובי משפחה וחברים מתוך רצון טוב, אך ללא כל הבנה משפטית. לכן, הדבר הנכון ביותר בשלב הזה הוא לפנות לעורך דין גירושין מנוסה ולקבל ייעוץ משפטי מפורט ומקצועי, לצורך תכנון אסטרטגיה שתתאים למצב האישי והמשפחתי הייחודי שלך.

    שאלות ותשובות בנושא תביעת גירושין

    שאלה: איך לפעול לפני שמתגרשים?
    תשובה: קבלת ייעוץ משפטי מקדים מומלץ ביותר לפני כל פעולה לצורך גירושין, וזאת בין אם הגירושין בהסכמה או שלא בהסכמה, ועל מנת להבין את הזכויות המגיעות לכל אחד, בענייני הרכוש, הילדים, ועוד.

    שאלה: האם מומלץ לגישור לפני שמתגרשים?
    תשובה: גישור מומלץ כמעט תמיד, ואולם, תפקיד המגשר אינו לתת ייעוץ משפטי לצדדים בדבר זכויותיהם, ולכן מומלץ, קודם כל לפנות לקבלת ייעוץ משפטי, אחרת יכולות להיפגע הזכויות עקב אי ידיעתן, וכן יכולות להיפגע הזכויות כאשר לדוגמא צד יכול להבריח זכויות בזמן הליך הגישור.

    קידום עורכי דין קידום עורכי דין
    דילוג לתוכן