לייעוץ ראשוני התקשרו: 077-9965791

השאירו את הפרטים ונחזור אליכם:

    התנגדות לצו ירושה

    מה זה התנגדות לצו ירושה

    ניתן לתבוע קיום צוואה במהלך בקשה לצו קיום צוואה, אך לא כל אחד יכול להגיש התנגדות לצו ירושה. כך, לדוגמה, אין אפשרות לערער על צוואתו של בן משפחה רק מתוך אמונה שעדיף שביתו יעבור לרשות קרוב משפחה אחר.

    עורך דין ערן דוידוב, מומחה לדיני משפחה וירושה, מלווה משפחות בתהליכי מימוש צוואות וירושות, והתנגדויות לצוואות, עד להשגת חלוקה הוגנת של העיזבון, שתואמת את העדפות והנחיות המוריש.

    האם אתה יכול לתבוע כדי להגיש התנגדות לצו ירושה?

    על פי חוק הירושה יורשים או "בעלי עניין" בלבד רשאים להגיש התנגדות לצו ירושה, ורק מטעמים משפטיים תקפים. חוק הירושה מזהה "בעלי עניין" כיורשים (בני משפחה), מוטבים, נושים וגורמים אחרים שיש להם זכות קניינית או תביעה נגד העיזבון המנוהל. סיבות משפטיות תקפות להתנגד לצוואה כוללות:

    • אי כושרו של הנפטר בעת כתיבת הצוואה.
    • הונאה או מי שמפעיל השפעה בלתי הוגנת על המוריש.
    • עדים לא מספיקים או לא הולמים שנכחו בעריכת הצוואה.
    • הוראות שכתובות באופן מעורפל או שאינו ברור בצוואה.
    • קיומה של צוואה תקפה חדשה שנערכה מאוחר יותר, ומבטלת את הצוואה הישנה.

    מי רשאי להגיש התנגדות לצוואה?

    הדרישה העיקרית להגשת התנגדות לצו ירושה היא "מעמד משפטי". האדם היחיד שיש לו מעמד משפטי לערער על צוואה ולתבוע ירושה הוא אדם שאינו מוטב, אבל יירש לפי הצוואה אם ​​שופט יראה שהצוואה אינה חוקית.

    מעמד משפטי הוא הדרישה הראשונה הנדרשת כדי לערער על צוואה. יש להוכיח ששם המערער נכלל בצוואה (או שהיה צריך להיכלל).

    עילות התנגדות לצו ירושה

    לא כל כך פשוט לקבוע למי יש עמדה או סיבה להגיש התנגדות לצו ירושה. עורך דין ערן דוידוב מומחה בתכנון עיזבון, עם ותק של 15 שנים בתחום, והוא יעיין בעותק מהצוואה כדי לספק ייעוץ משפטי להבטחת האינטרסים הפיננסיים של המערער על הצוואה. מומלץ להתחיל בתהליך היום התייעצות עם משרדנו.

    שאלות ותשובות בנושא התנגדות לצו ירושה

    שאלה – מה העילות להגשת התנגדות לצו ירושה?
    תשובה – במידה ובידי אחד מהיורשים צוואה שערך המנוח לפנטי פטירתו והיא צוואתו האחרונה, אז כמובן שיש להגיש התנגדות לבקשה לצו ירושה, לפרט העילות ואת נסיבות עריכת הצוואה, ובמקביל להגיש בקשה לקיום הצוואה.

    שאלה – אם קיים נכס שלא רשום על שם המנוח, אבל אין ספק שהנכס בבעלותו, האם יש להגיש התנגדות לצו ירושה?
    תשובה – לא. במידה ויש מחלוקת לגבי נכס מסויים, האם בבעלות המנוח אם לאו, יש להגיש תביעה בעניין היקף העיזבון, ולפרט במסגרתה את הטענות, לרבות העובדה כי נכס שרשום על שם פלוני שייך למעשה למנוח. יש לזכור כי במסגרת בקשה לצו ירושה, לא מפורטים הנכסים השכייכים למנוח, אלא רק חלקו של כל יורש בעיזובון המנוח.

    קידום עורכי דין קידום עורכי דין
    דילוג לתוכן