לייעוץ ראשוני התקשרו: 077-9965791

השאירו את הפרטים ונחזור אליכם:

    תביעת מזונות

    תביעת מזונות רטרואקטיבית

    למרבה הצער, השתמטות מתשלום דמי מזונות אינה אירוע נדיר. על אף שהחוק הישראלי מעמיד לרשותם של בני הזוג כלים רבים לתבוע את דמי המזונות שהוסכמו, לעתים קרובות הדברים עשויים להיגרר זמן רב ולהעמיד את המשפחה כולה אל מול שוקת שבורה. חשוב לדעת שגם אם עבר זמן רב מאז ששולמו דמי המזונות, ניתן להגיש תביעת מזונות עבר ולקבל את מלוא הסכום. עורך דין ערן דוידוב ליווה לאורך השנים  זוגות רבים בהליכי גירושין וצבר ניסיון רב בסוגיות בתחום המזונות. כאן, ניתן ללמוד עוד על תביעת דמי מזונות רטרואקטיבית.

    האם ניתן להגיש תביעת מזונות רטרואקטיבית?

    ככל שלא שולמו דמי מזונות במשך תקופה ארוכה, רשאית האם לדרוש את כל דמי המזונות שהושמטו. תביעת מזונות רטרואקטיבית עשויה להיות מורכבת. מחד, מובן כי האם זכאית לקבל כל סכום שלא התקבל במהלך התקופה. לעתים קרובות, הדבר נובע מכך שהמזונות לא שולמו עד למתן ההחלטה על ידי בית הדין הרבני נשוא סכום המזונות. מאחר והאם זכאית לקבל את המזונות מהיום בו הפסיק האב לממן את צרכי הילדים, עשוי להיווצר פער. על אף שהאם והילדים אכן זכאים לקבל פער זה רטרואקטיבית, לעתים קרובות עשוי בית הדין הרבני להטיל קשיים.

    תביעת מזונות רטרואקטיבית

    מתי ניתן להגיש את תביעת המזונות?

    ככל שלא עלה בידי האם להגיש תביעה למזונות הילדים עד כה עקב אילוצים, כמו למשל במקרה בו סכום המזונות עודנו נידון בבית המשפט, תהיה רשאית האם להגיש תביעת מזונות רטרואקטיבית.

    מתי לא ניתן להגיש את התביעה?

    מכך עולה שאלה מתבקשת, כמה זמן אחורה אפשר לתבוע מזונות? אכן, לא מדובר בתקופה בלתי מוגבלת. החוק לתיקון דיני המשפחה (מזונות) התשי"ט-1959, תוחם את התקופה לתביעת מזונות עבר לשנתיים. מעבר לתקופה זו, תפורש שתיקתה של האם עד כה כהסכמה לאי קבלת המזונות.

    מה כוללת התביעה?

    התביעה תכלול את כלל רכיבי המזונות. תביעת מזונות רטרואקטיבית, אם כן, עשויה לכלול מזונות ילדים כמו גם מזונות אישה. עם זאת, במקרים בהם הזוג לא היה נשוי, תביעת מזונות האישה עשויה להיות מורכבת יותר במסגרת הדיון בבית הדין הרבני. מומלץ להסתייע בייעוץ של עורך דין מזונות הבקיא במשפט העברי על מנת להציג את טיעוני התביעה בצורה רהוטה ומסודרת.

    ככל שנתבע בן הזוג למזונות אישה והתברר בסופו של דבר כי אינה זכאית להם, יוכל להגיש האב תביעת ביטול מזונות רטרואקטיבי. תביעה זו ניתן להגיש רק באמצעות טוען רבני.

    חשיבות הייעוץ המשפטי

    כפי שראינו, מדובר בתחום סבוך ביותר. כדי להבטיח שנצלח את המורכבות הזו על הצד הטוב ביותר, חשוב שיעמוד לרשותנו עורך דין גירושין בעל בקיאות מעמיקה הן בדיני המשפחה והן בדינים ההלכתיים בתחום הגירושין.

    למי לפנות להגשת תביעת מזונות?

    כדי לקבל מעטפת שירות מקיפה ומעמיקה לאורך כל תהליך השירותים, משרד עורכי הדין ערן דוידוב מזמין אותך להסתייע בייעוץ בסטנדרטים הגבוהים ביותר. עם ניסיון רב שנים ובקיאות מעמיקה בתחום הגירושין, יש לך את כל הכלים כדי לעבור תהליך מיטיב ולמצות את כל זכויותיך. למידע נוסף, ניתן לפנות אלינו כעת.

    תביעה למזונות

    שאלות ותשובות בנושא תביעת מזונות

    שאלה- האם ניתן להגיש תביעת מזונות רטרו אקטיבית?
    תשובה- ככלל מזונות נפסקים רק החל ממועד הגשת התביעה למזונות. בית המשפט נמע ונוהג במזנה זהירות מבפיקה של מזונות רטרו אקטיביים. ואולם, יש נם מקרים חריגים בהם נפסקים מזונות רטרואקטיביים, אך לשם כך יש לפרט בכתב התביעה עובדות רלוונטיות לסיבות אי הגשת התביעה במועד מוקדם יותר, מה היית המניעה לכך, האם מצוקה כספית, מצוקה נפשית, מצוקה פיזית, אי ידיעת החוק ועוד. כמו כן יש להוכיח את הוצאות המזונות הרטרו אקטיביים.

    שאלה- האם יש הבדל בין מזונות אישה נשואה למזונות אישה לא נשואה בפסיקת מזונות רטרו אקטיביים?
    התשובה- כן. כאשר מדובר באישה לא נשואה לא ניתן לומר כי מחלה על זכותה במקרה של אי הגשת תביעה, וזאת להבדיל מאישה נשואה.

    מידע נוסף בנושא

    תביעת מזונות מהעיזבון

    כשזוגות מתגרשים, אחד הנושאים שיוצרים את המחלוקת הרבה ביותר היא מזונות. מבחינת אישה שמגישה תביעת מזונות, תשלומים אלו נתפסים כחיוניים, שכן הכספים דרושים לספק את צרכיהם הכלכליים של הילדים ולשמור על רמת החיים שהם הורגלו לה במהלך הנישואין. עורך דין ערן דוידוב, מומחה לדיני משפחה וגירושין, מייצג את לקוחותיו בהליכי תביעת מזונות עד להשגת ההסדרים הנדרשים.

    תביעת מזונות מסדירה תשלומים קבועים

    לאחר הגירושין, אב הילדים נדרש לשלם דמי מזונות, שיכולים להיות סכום כסף לא מבוטל מדי חודש. אף אחד לא באמת רוצה לשלם מזונות, שכן מדובר בהתחייבות מתמשכת ולעתים יקרה לנישואים שלא הסתדרו. כפי שניתן לדמיין, עמדות סותרות אלו אינן נפתרות בקלות. אם אתם עומדים בפני סיכוי לגירושין, חשוב שתתחילו את ההליך עם הגשת תביעת מזונות.

    מזונות אינם נקבעים באופן אוטומטי

    תביעת הגירושין היא תביעה נפרדת שעוסקת רק בפירוק נישואין. באופן משמעותי, היא אינו מתייחסת לנושאים הקריטיים של חלוקת רכוש, מזונות, משמורת ילדים או מזונות ילדים.

    אם אף אחד מהצדדים אינו מגיש תביעת מזונות לפני מתן תוקף של פסק דין לתביעת גירושין, אזי הוא מוותר על הזכות להגיש את התביעה מאוחר יותר.

    "אשם" הוא לא תמיד פקטור ברור

    בבואו להחליט על גובה המזונות שיפסוק, בית משפט לענייני משפחה עשוי לשקול התנהגות בלתי הולמת של בן הזוג השני, ולהשוות את הנסיבות להתנהלות בתקופת הנישואין לבין ההתנהלות בתהליך הגירושין. בחינת ההתנהלות של בני הזוג מוסיפה רובד נוסף של מחלוקת שיש לפתור בהליכי תביעת מזונות ושלא קיים בסוגיות אחרות הנוגעות לגירושין.

    תביעת מזונות זמניים

    עורך דין מזונות מוביל את בני הזוג עד להגעה להסדר מזונות שנוח להם איתו, והוא נדרש לדעת איך להתמודד עם הסכם אם יש כזה. לפעמים משא ומתן עלול לצאת משליטה, אך עורך הדין אמור להיות מסוגל לפתור את המצב. עורך דין ערן דוידוב מתמחה בדיני משפחה וגירושין, עם ותק של 15 שנים בתחום, והוא ילווה אתכם בתהליכי תביעת מזונות עד להשגת ההסדר ההולם.

    קידום עורכי דין קידום עורכי דין
    דילוג לתוכן