לייעוץ ראשוני התקשרו: 077-9965791

השאירו את הפרטים ונחזור אליכם:

    הסכם בין יורשים

    מהרגע שאדם נפטר בני משפחתו מקרבה ראשונה, ילדיו ובני הזוג, הופכים להיות יורשים חוקיים. במצב זה, היורשים זכאים לשנות את חלוקת הנכסים, הרכוש והכספים של הנפטר לפי ראות עיניהם כאשר הדברים נעשים בצורה חוקית ובהסכם של כל הצדדים וזאת על סמך צו ירושה או צו קיום צוואה. כמובן שהסכם מסוג זה לא יכול להיעשות בעל פה ובטח שלא ללא ליווי מקצועי על ידי עורך דין ירושה ולכן חשוב לדעת מה הן השלכות ההסכם. משרד עו"ד ערן דוידוב הוא מהמשרדים המובילים בישראל בתחום דיני הירושה והצוואות ובמאמר זה מומחי המשרד מסבירים על מהות ההסכם החשוב, בתקופה כה רגישה בחייהם של היורשים.

    הסכם בין יורשים – מהו?

    כאשר אדם נפטר חוק הירושה נכנס לתמונה בשני אופנים. במידה והאדם הנפטר השאיר אחריו צוואה המפרטת את רצונותיו לחלוקת עיזבונו החלוקה תתבצע על סמך הצוואה בהנחה ואף אחד לא יערער עליה. במידה והנפטר לא השאיר אחריו צוואה החלוקה תתבצע על סמך צו ירושה שיש להגיש לרשם הירושות. אגב, גם במקרה של צוואה, על מנת לאכוף אותה יש צורך להגיש צו קיום צוואה אל רשם הירושות כך שטיפול משפטי חשוב שיהיה כאן ברמה גבוהה ומקצועית. ליורשים יש כמה כלים שהם יכולים להשתמש בהם בסיטואציה זו במידה וחלוקת העיזבון אינה נראית להם, והחלוקה החדשה חייבת להיעשות בהסכם מסודר בין כל הצדדים ובליווי של עורכי דין לירושה המטפלים בסיטואציה זו במקצועיות וברגישות המתאימה.

    מהם השיקולים לשינוי חלוקת עיזבון?

    לפני שניגש לשיקולים לשינוי חלוקת העיזבון חשוב לדעת, כל שינוי חלוקה על כל סעיף וסעיף בו יכול להגיע לידי הסכם כל עוד לא חולק העיזבון. מהרגע שהעיזבון יחולק, אין שום יכולת להגיע לסיטואציה של הסכם בין יורשים ולשינוי העיזבון. את חלוקת העיזבון אפשר לבצע בשתי קטגוריות:

    • צו ירושה המוגש במידה ואין צוואה
    • צו קיום צוואה במידה וישנה צוואה

    את הסכם היורשים יש לבצע בכתב ולאכוף אותו ברמה המשפטית על ידי עורך דין. ההסכם חייב שיערך אך ורק בין היורשים החוקיים עצמם ולא מי מטעמם ועל עורכי הדין לאכוף זאת גם כמובן על פי החוק.

    מהי הסתלקות מירושה והאם היא חלק מהסכם בין היורשים?

    על פי חוק הירושה כל יורש יכול להסתלק מהחלק שלו בעיזבון ובמידה ועושה זאת הפעולה מבטלת לחלוטין את היותו יורש חוקי. ישנה הסתלקות כללית בה היורש מאבד את הזכות המלאה לרשת את העיזבון, ויש הסתלקות כללית בה החלק של היורש מועבר אל אדם אחר בהחלטה ובהסכמה מראש. כך או כך, בסיטואציה זו, חשוב שיהיה לכם עורך דין שמבין היטב בחוק הירושה. התקשרו כבר היום לקבלת ייצוג מכבד ומקצועי, כי מגיע לכם את הטוב ביותר.

    קידום עורכי דין קידום עורכי דין
    דילוג לתוכן