לייעוץ ראשוני התקשרו: 077-9965791

השאירו את הפרטים ונחזור אליכם:

    חלוקת רכוש בגירושין: פירוק שיתוף ואיזון משאבים בהסדרי גירושין מורכבים

    חלוקת רכוש במשפחה במסגרת גירושין הינה סוגיה משמעותית. מוזמנים לחייג לקבלת ייעוץ ראשוני 077-996-5791

    בהעדר הסכם ממון בין בני זוג, חוק יחסי ממון בין בני זוג מסדיר את אופן חלוקת הרכוש בגירושין במשפחה, בדרך של איזון משאבים של כלל הנכסים והזכויות הרשומות על שם מי מהצדדים, לרבות כספים בחשבונות בנק, זכויות סוציאליות, חסכונות, נכסי מקרקעין.

    החוק קובע כי איזון המשאבים לא יכלול נכסים שהיו למי מהצדדים לפני הנישואין או שקיבלו במתנה או בירושה בתקופת הנישואין.

    נכס מרכזי ביותר פעמים רבות במסגרת חלוקת רכוש בגירושין במשפחה הינו נכס מקרקעין, לדוגמא, דירת מגורים.

    כעיקרון, לכל שותף במקרקעין, כלומר לכל צד שרשום על שמו חלק מדירת מגורים, ישנה הזכות לפנות לבית המשפט ולדרוש פירוק שיתוף במקרקעין במסגרת חלוקת רכוש בגירושין במשפחה.

    עם זאת חשוב לדעת כי בסמכות בית המשפט לעניני משפחה לעכב את פירוק השיתוף במסגרת איזון המשאבים וחלוקת הרכוש בגירושין, כלומר את מכירת דירת המגורים, עד שיוודא כי לילדי בני הזוג הקטינים נמצא הסדר מגורים אחר חלופי.

    במקרים רבים, כאשר בן זוג אחד נשאר להתגורר בדירת מגורים משותפת לצדדים, יכול בן הזוג שיצא מבית המגורים, לדרוש דמי שימוש מבן הזוג שנשאר בדירה, כלומר, דמי שכירות ראויים ע"פ חוות דעת שתוגש על ידי שמאי מקרקעין שימנה בית המשפט לעניני משפחה.

    בית המשפט מוסמך אף, בנסיבות מיוחדות, ומטעמי צדק, לקבוע כי במסגרת חלוקת רכוש במשפחה במסגרת גירושין, נכסים נוספים ששווים לא יאוזן בן הצדדים, וגם לקבוע איזון לא שוויוני, כלומר לא חצי-חצי- אלא אחר, בנסיבות, לדוגמא, כאשר הפרשי ההשתכרות בין הצדדים גדול באופן משמעותי.

    במקרה שהיה לאחרונה במשרדנו, נאלצה האישה לצאת מדירת המגורים בניגוד לרצונה, לאחר שהאיש התקין מצלמות ברחבי הדירה, ובכך פגע קשות בפרטיות האישה, ולמעשה לא הותיר ברירה לאישה אלא לצאת מדירת המגורים.

    במשך חודשים, ניסתה האישה להגיע להסכמות לפירוק שיתוף של דירת המגורים ומכירתה בשוק החופשי למרבה במחיר, אבל האיש, שנשאר בדירה, מנע בתירוצים שונים את מכירת הדירה.

    במהלך מהיר הוגשה על ידי משרדנו תביעה לפירוק שיתוף של דירת המגורים, וכן תביעה לדמי שימוש ראויים, ובמסגרת התביעה נתבע האיש לשלם לאישה דמי שכירות עבור כל החודשים בהם התגורר לבד בבית.

    כבר בדיון הראשון הבהיר בית המשפט לאיש כי לא יאפשר המשך המגורים בדירת המגורים, וכי יהיה עליו לשלם דמי שכירות ראויים עבור כל חודש שגר בדירה לבד, וכן קבע בית המשפט כי הדירה תימכר באופן מיידי בשוק החופשי, לכל המרבה במחיר, ובהמשך ניתנו אף הוראות מתאימות לחלוק כלל הרכוש.

    מקרה זה הינו דוגמא לכך כי לעיתים נדרשת פעולה משפטית מהירה, על מנת לקדם חלוקת כלל הרכוש מהירה ויעילה בבית המשפט.

    מורכבות הליך חלוקת רכוש במשפחה במסגרת גירושין, והאפשרויות הרבות, לרבות סמכותו הרחבה של בית המשפט, מחייבת קבלת ייעוץ משפטי מעורך דין גירושין לענייני במשפחה, המתמחה באיזון משאבים וחלוקת רכוש במשפחה. צלצלו לקבלת ייעוץ ראשוני 077-996-5791

    קידום עורכי דין קידום עורכי דין
    דילוג לתוכן