לייעוץ ראשוני התקשרו: 077-9965791

השאירו את הפרטים ונחזור אליכם:

    פסק דין בנושא התנגדות לצוואה

    התנגדות לצו קיום צוואה/עורך דין צוואות/התנגדות לצוואה/ בקשה לצו קיום צוואה/בקשה למינוי מנהל עיזבון

    לקוחה הגיעה למשרדנו בעקבות התנגדות לצו קיום צוואה שהגישה אחותה לקיום צוואתה האחרונה של אמן המנוחה.

    התנגדות לצוואה מוגשת כנגד בקשה לצו קיום צוואה, ובמסגרת המתנגד מעלה טענות רבות שעליו להוכיחן, כגון העדר כשרות לצוות, זיוף צוואה, השפעה בלתי הוגנת ועוד עילות המצוינות בחוק הירושה.

    באותו המקרה תיארה הלקוחה כי אימה בקשה לשנות את הצוואה שנערכה על ידה בעבר, באמצעות עריכת צוואה חדשה בה הורישה את עיקר רכושה ללקוחה, היות ובקשה לאזן חלוקת רכוש קודמת שנעשתה עוד בחייה.

    מדובר בהתנגדויות המוגשות מידי יום לרשם לעניני ירושה ומתנהלות לרוב בבית המשפט לעניני משפחה, כאשר עורך דין צוואות בוחן את הנסיבות בהן נערכה הצוואה, מבקש פרטים ומסמכים רלוונטיים, לצורך הכנת אסטרטגיה נכונה לקראת ההליך המשפטי.

    כך גם במקרה זה, במסגרת התגובה שהוגשה לבית המשפט לעניני משפחה בראשון לציון, הוצגו תכתובות רבות בין בני המשפחה, ומסמכים רלוונטיים אחרים, בעיקר מתקופה חייה של אימן המנוחה, שבה הוכח באופן ברור כי אין כל בסיס לטענות העולות מההתנגדות כיום, וכי מדובר בטענות שווא, שנועדו "בשיטת מצליח" לנסות ולהביא לפשרה כלשהי, לכל היותר.

    במסגרת ההליך המשפטי  והליך ההוכחות שהתנהל, הוכח כי טענות ההתנגדות ראויות להידחות, וכך היה ובהמלצת בית המשפט נמחקה ההתנגדות וניתן צו לקיום צוואה האחרונה לטובת הלקוחה.

    חשוב לציין כי בכל תיק הנסיבות שונות, ואולם, ובייחוד בהליכים על פי חוק הירושה, כאשר עורך דין צוואות מנתח את הנסיבות במובאות לפניו על ידי הלקוח, ומגבש עבורו אסטרטגיה לניהול התיק, עולה הסיכוי להליך המשפטי ובאופן משמעותי.

    התנגדות לצו קיום צוואה

    לקוחה הגיעה למשרדנו והציגה לפנינו בקשה לצו קיום צוואה שהגיש אחיה, לקיום צוואתה האחרונה של אימם המנוחה, במסגרתה מורישה כל רכושה לאח באופן בלעדי.

    בנוסף הציגה הלקוחה צוואה הדדית של האם והאב המנוחים, מלפני מספר שנים.

    בחינת הצוואות ונסיבות החתימה העלתה כי הצוואה המאוחרת שנערכה על ידי האם מנוגדת לתנאים הקבועים בחוק הירושה לעניין ביטול הצוואה הדדית, ולפיכך אין תקפה.

    בנוסף, התברר עד מהרה כי בפועל "רוקנו" הנכסים באמצעות העברה בפועל על שם האח, עוד בחייה של האם המנוחה.

    מצב דברים זה חייב חשיבה יצירתית והגשת תביעה לעניין היקף העיזבון, ובמילים אחרות, ביטול ההעברה שנעשתה על ידי האם על שם הבן, היות וההעברה בוצעה בניגוד להוראות הצוואה הדדית ובמטרה לרוקנה מתוכן, בחור בתום לב.

    המדובר במקרה מיוחד של תקיפת צוואה באמצעות תביעה בעניין היקף העיזבון, במסגרתה עתרנו להחזרת נכס עיקרי למסת העיזבון.

    במסגרת ההליך הוכח כי מטרת ההעברה של הנכס על שם האח בימי חייה של האם המנוחה נועדה אך ורק למטרה אחת, לרוקן את העיזבון ולמעשה להפוך את הצוואה הדדית לכלי ריק.

    חשוב לציין כי בכל תיק הנסיבות שונות, ואולם, ובייחוד בהליכים על פי חוק הירושה, כאשר עורך דין צוואות מנתח את הנסיבות במובאות לפניו על ידי הלקוח, ומגבש עבורו אסטרטגיה לניהול התיק, עולה הסיכוי להליך המשפטי ובאופן משמעותי.

    לייעוץ ראשוני התקשרו:
    077-9965791

    השאירו את הפרטים ונחזור אליכם:




      קידום עורכי דין קידום עורכי דין
      דילוג לתוכן