לייעוץ ראשוני התקשרו: 077-9965791

השאירו את הפרטים ונחזור אליכם:

    פס"ד לעניין תביעות מזונות, משמורת ילדים

    לאחרונה התקבל במשרדנו פסק דין מבית המשפט לעניני משפחה בראשון לציון, אשר עסק במחלוקות בין בני זוג בעניין מזונות, משמורת, הסדרי שהות, ורכוש.

    עיקר המחלוקת בין בני הזוג הייתה לעניין דמי מזונות הילדים, וליתר דיוק, השתתפות בהוצאות הילדים כאשר שניהם מעל לגיל 6. בית המשפט דחה טענות האם, וקיבל את טענת האב שיוצג על ידי משרדנו, כי יש להחיל בנסיבות העניין את ההלכה החדשה של בית המשפט העליון בעניין מזונות ילדים מעל לגיל 6, ולקבוע חלוקת הוצאות הילדים בין ההורים על פי יחס ההכנסות של הצדדים, ויחס הסדרי השהות של הילדים אצל כל אחד מההורים.

    בנסיבות המקרה פסק בית המשפט כי הסדרי השהות של הילדים יהיו פעמיים בשבוע, כולל לינה, וכן בכל סוף שבוע שני כולל לינה. ולכן, ובהתאם ליחס ההכנסות בין ההורים, קבע בית המשפט כי האב ישלם לאם סך של 700 ש"ח עבור כל ילד, כולל מדור, וכי שני הצדדים ישאו במשותף בהוצאות רפואיות חריגות והוצאות חינוך של הילדים.

    מידי יום מוגשות לבית המשפט לעניני משפחה תביעות בנסיבות דומות, כאשר הורים נאבקים ביניהם בסוגיות המזונות או המשמורת או הסדרי השהות או כולן גם יחד.

    מדובר בסוגיות משמעותיות ביותר בין הורים הנמצאים בהליך פרידה, הכוללות סוגיות כספיות מהותיות בעניין הוצאות הילדים, הסדרי השהות, קבלת החלטות מהותיות בחייהם של הילדים ועוד.

    ודרושה בחינה מקצועית בר בתחילת ההליך על ידי עורך דין המתמחה בעניני משפחה, על מנת לבחון את האסטרטגיה הנכונה, לצורך שכנוע של בית המשפט לעניין ההורה משמעותי/העיקרי, וכן באפשרויות של השתתפות כל אחד מההורים בהוצאות הילדים ביום שלאחר הפרידה.

    נדגיש כי הלכת בית המשפט העליון המיושמת מידי יום בבית המשפט השונים אכן הביאה לשינוי משמעותי ביותר באשר לחלוקת הוצאות הילדים בין ההורים בעיקר באשר לילדים מעל לגיל 6, ולכן יש לתת את הדעת וביתר שאת לייעוץ המשפטי כבר בתחילת הדרך, על מנת להביא למיקסום התוצאות האפשרויות בהליך המשפטי אשר רלוונטי לשנים רבות קדימה.

    קידום עורכי דין קידום עורכי דין
    דילוג לתוכן