לייעוץ ראשוני התקשרו: 077-9965791

השאירו את הפרטים ונחזור אליכם:

    דיני צוואות וירושות

    מהי צוואה נוטריונית הנערכת על ידי עורכי דין צוואות והאם ניתן לערוך צוואה משותפת לבני זוג? על כך ועוד במאמר שלפניכם. 

    דיני צוואות וירושות מוסדרים בחוק הישראלי באמצעות חוק הירושה (התשכ"ה 1954) במסגרתו נקבעו ארבעה דרכים שונות לעריכת צוואה (צוואה בעל פה, צוואה בכתב, צוואה בפני רשות צוואה בעדים). מבין ארבעת הדרכים, הדרך הנבונה ביותר לעריכת צוואה הינה צוואה בעדים הידועה גם בשם צוואה נוטריונית.

    צוואות וירושות אינן נשארות רק בגדר מסמך שנחתם על המנוח או המנוחה, זמן מה לפני מותם. מדובר על מסמך אשר נחתם על ידי עורך דין שכן מדובר במסמך משפטי לכל דבר. עורכי דין צוואות, הם למעשה מי שאמורים לייצג את המנוח או המנוחה אחרי מותם, מול בני משפחתם וחבריהם.

    ניקח למשל מקרה בו המנוח השאיר צוואה, הרי שעורך דינו, האדם אצלו נשמרה הצוואה, הוא זה שאמור לפתוח אותה וליידע את בני המשפחה מה מצוין בה. הוא אמור להסביר למה בדיוק התכוון המנוח ומה הוא ציפה שיקרה. חשוב לומר, שעורכי דין ירושה, אמורים לשמור שהצוואה תיכתב כמו שצריך, היא לא יכולה להיחתם כך סתם. היא צריכה להיכתב על פי כללים מסוימים, בשביל שתהיה ברורה, תיכתב ללא לחץ חיצוני על המנוח או המנוחה וכן בעדות של שני עדים, אשר אינם יכולים להיות חלק ממנה.

    חשוב לומר, גם אחרי אשר עורך דין ירושות וצוואות פותח את הצוואה, עדיין לא מדובר בסוף פסוק. במידה ויש חשש שנפל פגם בכתיבת הצוואה או לחילופין, אם צד  מסוים מגלה שהוא לא כתוב בצוואה למרות שהוא אמור להיות וכן מקרים נוספים שעלולים להתגלות, הרי שניתן להגיש התנגדות לצוואה בבית המשפט. בכל מקרה, עורכי דין צוואות מוכנים לזה, והם מייצגים גם את המנוח או המנוחה, וכן יש מי שמייצג את התובעים אשר מתנגדים לקיום הצוואה. על בית המשפט להחליט כיצד לנהוג במקרים שכאלה.

    צוואה זו הינה בעלת תקפות משפטית שאינה משתמעת לשני פנים, והיא נערכת על ידי עורכי דין צוואות המתמחים במכלול ההיבטים המשפטיים הנלווים לתחום דיני צוואות וירושות.

    צוואה נוטריונית הינה צוואה הנערכת בפני שני עדים שאינם נמנים על זהות היורשים, כאשר אחד מהם (לפחות) הינו עו"ד דיני צוואות וירושות. מסמך הצוואה נערך בשני העתקים שאחד מהם מופקד ונשמר במשרדם של עורכי הדין. היתרון המובהק של צוואה נוטריונית טמון בעובדה שהיא נערכת במלואה על ידי עורכי הדין המתמחים בתחום דיני צוואות וירושות, ובכך, מובטחת למצווה שצוואתו תמומש במלואה ובהתאם לרצונו החופשי.

    צוואה נוטריונית מיועדת גם למטרות עריכת צוואה משותפת לשני בני זוג המעוניינים להוריש את רכושם ונכסיהם לאחר לכתם מהעולם. צוואה הנערכת על ידי עורכי דין עוסקת בכל ההיבטים הנלווים למאבקי הירושה העתידים להתקיים בכל אותם מקרים בהם אדם כשלהוא מוצא את עצמו נפגע או מנושל מכתב הצוואה, וזאת בהתאם לסעיף 67 לחוק הירושה העוסק בזכות להגשת בקשת התנגדות לביצוע כתב צוואת יחיד או כתב צוואה.

    אנחנו במשרד עורכי הדין ערן דוידוב, עוסקים ומתמחים במתן שירותים משפטיים בתחום הצוואות והירושות, ובין יתר השירותים המשפטיים המוצעים על ידינו תוכלו למצוא: שירותי עריכת צוואה, לרבות, הגשת בקשות לצו ירושה ו/או הגשת בקשה לצו קיום צוואה, הגשת התנגדות לבקשת צו ירושה ו/או הגשת בקשת התנגדות לצו קיום ירושה, שירותי ייעוץ וייצוג משפטי לניהול ערכאות משפטיות העוסקות בסכסוכי ירושה, ערכית הסכמי חלוקה בין מספר יורשים ושירותים משפטיים נוספים בתחום זה. 

    קידום עורכי דין קידום עורכי דין
    דילוג לתוכן