לייעוץ ראשוני התקשרו: 077-9965791

השאירו את הפרטים ונחזור אליכם:

    איך נעשית חלוקת ירושה שלא לפי צוואה

    חלוקת הירושה יכולה להתבצע לפי צוואה או בהתאם לחוק הירושה כאשר המנוח לא הותיר צוואה. ההמלצה היא לערוך צוואה כדי שחלוקת הירושה תהיה נוחה ומסודרת יותר וגם כדי שהמוריש יוכל להחליט על חלוקת רכושו בהתאם לרצונו. אם לא ידוע על צוואה, מגישים היורשים בקשת להוצאת צו ירושה. כדאי להתייעץ עם עורך דין המתמחה בתחום לגבי צו ירושה בקשה: כיצד לעשות את הדברים בצורה המהירה ביותר ללא עיכובים. כדאי שעורך הדין ילווה את התהליך עד חלוקת הירושה הנעשית במקרה זה לפי חוק הירושה. העיקרון המנחה בחוק זה הוא חלוקה לפי דרגות קרבה משפחתית.

    האם ישנם מזונות במשמורת משותפת?

    כאשר זוג מחליט להתגרש עליו להסדיר את כל הנושאים החשובים להמשך, בין אם זה חלוקת רכוש, המשמורת ובהתאם לכך זמני השהות של כל הורה מעם הילדים וגם מזונות. כאשר ההחלטה היא על משמורת משותפת בה זמני השהות של ההורים עם הילדים זהים, גם הנשיאה בהוצאות הגידול זהה כמעט לחלוטין ולכן מזונות יכולים להיות כאן עניין משני יחסית. עם זאת, פעמים רבות גם במשמורת משותפת משולמים מזונות. הדבר יכול להיות כאשר נקבע גם על דמי מזונות לאישה ולא רק עבור הילדים. מזונות אלה משולמים כאשר האישה לא יכולה לעבוד באופן מלא בעקבות הגירושין או שבאופן כללי רמת חייה תרד משמעותית אם לא ישולמו מזונות גם עבורה.

    מהי התנגדות לצוואה?

    כאשר אדם נפטר והותיר אחריו צוואה, השלב הראשון בתהליך חלוקת הירושה הוא הגשת בקשה צו קיום צוואה. בקשה זו מוגשת ע"י היורשים לרשם הירושות. כאשר הוא מקבל את הבקשה, עליו לפרסם את העניין בעיתון או ערוץ תקשורת מרכזי למשך 14 יום. זאת כדי לאפשר ליורש או אדם אחר עם עניין בדבר להגיש התנגדות כשיש הצדקה לכך. קבלת התנגדות לצוואה תיעשה רק לאחר בחינת הדברים היטב, זאת כיוון שהמצווה אינו יכול להבהיר דברים. רק כאשר המתנגד מביא ראיות והוכחות לכך שהצוואה נערכה כשהמצווה אינו כשיר לכך או כשהופעל עליו לחץ יתכן שבית המשפט יקבל את ההתנגדות.

    עו"ד ערן דוידוב מתמחה בענייני משפלחה ומתמקד בתחום זה. הוא מלווה את לקוחותיו גם במצבים מורכבים במקצועיות רבה. מוזמנים ליצור קשר.

    קידום עורכי דין קידום עורכי דין
    דילוג לתוכן