לייעוץ ראשוני התקשרו: 077-9965791

השאירו את הפרטים ונחזור אליכם:

    הסכם לחלוקת עיזבון: פתרון גמיש לניהול ירושה וחיסכון במיסים

    חוק הירושה קובע כי כלל העיזבון, כלומר כלל הירושה או הרכוש שהותיר אחריו המנוח, יכול להיות מחולק על פי צו לקיום צוואה או צו ירושה או כי החלוקה בין היורשים השונים תהיה בדרך אחרת, באמצעות הסכמים בין יורשים או הסכם לחלוקת עיזבון או באמצעות הסתלקות מהירושה של אחד היורשים מהירושה. שאלות? דברו איתנו 077-996-5791

    הסיבות והשיקולים לביצוע הסכם לחלוקת עיזבון בירושה במשפחה או בכלל, הם בין  היתר, משיקולי מס, ושיקולים משפחתיים אחרים של חלוקת הירושה.

    המועד לביצוע הסכמים בין יורשים או הסכם לחלוקת עיזבון הינו כל עוד לא חולק העיזבון בפועל, כאשר לאחר מכן הסכם בין היורשים הינו הסכם רגיל בין בעלי רכוש והעברת זכויות עלולה להיות מחוייבת במס על פי דין.

    הסכם בין יורשים ייערך בכתב, ומומלץ לאשר את ההסכם בבית המשפט לענייני משפחה על מנת לתת להסכם תוקף של פסק דין.

    העיקרון המרכזי בהסכם בין יורשים הוא כי החלוקה על פי ההסכם תהיה רק בזכויות ונכסים הכלולים במסגרת עיזבון המנוח, ולא כספים אחרים, אחרת עלולים הצדדים להסכם להיות מחויבים במס על פי דין בגין העברת זכויות.

    דוגמא שחוזרת על עצמה פעמים רבות בהסכמים בין יורשים במשפחה בענייני ירושה, היא למשל, כי דירה שבמסגרת הצוואה הורה המנוח על חלוקתה לשלושה אחים, ניתן במסגרת הסככם בין יורשים לקבוע כי הדירה תהיה של אחד מהיורשים, כל עוד לא משולמים על ידי היורש תשלומי איזון מכספים שמחוץ לעיזבון המנוח.

    להשלמת התמונה נציין כי דרך נוספת שבה יורשים יכולים לנהל את העיזבון היא באמצעות הסתלקות מהירושה לטובת יורש או אחד מהגורמים המנויים בחוק הירושה, היינו לטובת בן-זוגו, ילדו או אחיו של המוריש.

    פעמים רבות הגעה להסכם בין יורשים מסייעת למשפחה בעת חלוקת הירושה, מסייעת להקנות נכס ספציפי ליורש ספציפי, ובמקרים רבות חוסך בתשלומי העברה ומיסים.

    קידום עורכי דין קידום עורכי דין
    דילוג לתוכן