לייעוץ ראשוני התקשרו: 077-9965791

השאירו את הפרטים ונחזור אליכם:

    התנגדות למינוי מנהל עיזבון

    טיפול בענייני ירושה נחשב עניין מורכב בכל מקרה. תהליך הגשת הבקשה לקיום צוואה או ירושה כולל לא מעט בירוקרטיה ויכולים להיות מצבים בהם העניין מסתבך עוד יותר כאשר מוגשת התנגדות מצד אחד היורשים לקיום הצוואה כפי שהיא או קיום הירושה. ישנם מצבים בהם הטיפול בעיזבון הוא מורכב. כך למשל כאשר לא ברורים כל נכסי העיזבון ויש לעשות בירור וכינוס כל הנכסים. גם כאשר המנוח התיר אחריו חובות ויש קודם כל לשלם לנושים את החוב המגיע להם. ישנם גם מקרים בהם לא ברור מיהם יורשיו של המנוח ויש לאתר אותם. במצבים אלה ממונה מנהל עיזבון, בין אם זמני עד הוצאת צו קיום צוואה או ירושה ובין אם קבוע, המנהל את העיזבון עד סיום חלוקתו. התנגדות למינוי מנהל עיזבון מצד אחד היורשים או יותר גם היא מצב שיכול לקרות וזכותם של יורשים להתנגד למינוי המנהל.

    איך נעשית התנגדות למינוי מנהל עיזבון?

    מנהל העיזבון יכול להיקבע מראש ע"י המוריש, יכול להיקבע ע"י היורשים או בהיעדר הסכמה מי יהיה מנהל העיזבון הדבר יכול להיקבע ע"י רשם הירושות או בית המשפט. התנגדות למינוי מנהל עיזבון צריכה להיות מוגשת עד 14 יום ממועד ההודעה על הכוונה למנות מנהל עיזבון כזה או אחר. את ההתנגדות על המתנגדים להגיש באמצעות עורך דין לענייני משפחה אשר מתמחה בדיני ירושות וצוואות, כולל פרוצדורה זו. ההתנגדות יכולה להיות קשורה לכך שהיורשים מעוניינים במנהל עיזבון בו הם בחרו ולא מנהל עיזבון שקבע המוריש. זוהי זכותם לעשות זאת. בית המשפט ידון בהתנגדות ויחליט האם לקבל אותה.

    בכל הקשר לירושות וצוואות פנו רק למומחה בתחום

    כאמור, ירושות וצוואות הוא נושא מורכב בפני עצמו. עם זאת, בתוכו ישנם מהלכים מורכבים עוד יותר כמו התנגדות לצוואה, התנגדות למינוי מנהל עיזבון, כאשר נוצר סכסוך בין יורשים ועוד. חשוב לפנות לעורך דין המתמחה בתחום, עורך דין אשר ענייני משפחה הם תחום ההתמחות המרכזי ואפילו הבלעדי שלו. כך צבר ניסיון רב בייעוץ וייצוג בהליכים שונים הקשורים לנושא, כולל המורכבים שבהם. כך הוא מכיר היטב את החוקים הנוגעים לעניין וגם פסיקות המהוות תקדימים משפטיים.

    עו"ד ערן דוידוב מתמחה בענייני משפחה ומתמקד בתחום זה. לקוחותיו מקבלים ייעוץ וייצוג מקצועיים ויחס אישי. מוזמנים ליצור קשר.

    קידום עורכי דין קידום עורכי דין
    דילוג לתוכן