לייעוץ ראשוני התקשרו: 077-9965791

השאירו את הפרטים ונחזור אליכם:

    גישור חובה במשפחה

    לאור הנתונים הלא נעימים אשר מראים על עלייה חדה במספר הזוגות שפונים אל מסלול גירושים ועקב העובדה שמדובר בתהליך משפטי ארוך ומסורבל, החלה מערכת המשפט בהליך גישור חובה במשפחה, הליך שמטרתו לעזור לבני הזוג להגיע לפשרה או אם ברצונם לכך לשלום בית, לפני שהם מחליטים לפנות להליך גירושים סופי בבית המשפט.

    הליך גישור בחובה במשפחה מיועד לאפשר לבני הזוג להכיר את הצרכים של הצד השני, להתגבר על המחלוקות ולהביא למימוש האינטרסים של כל צד, במטרה לשמר את הקשר ביניהם ולפתור המחלוקות בדרך של יישוב סכסוך משפחתי. הגישור מתבצע על ידי מגשר מוסמך וניטראלי וכן באמצעות אנשי מקצוע אשר מטרתם לעזור לבני הזוג להגיע להבנות חדשות לגבי הקשר ביניהם.

    רעיון הליך גישור חובה במשפחה עלה מספר פעמים בשנים האחרונות, בין היתר בגלל העומס הרב שהוטל על מערכת המשפט. ההנחה היתה שאם זוגות יפנו להליך זה, ייתכן וירצו לחסוך מעצמם הליך של גירושין בבית המשפט ובכך גם ימנעו מעצמם סיטואציה זו וגם יקלו על מערכת המשפט.

    צריך לזכור, להבדיל מהליך גישור, שהינו וולונטרי, הרי שהליך גירושים הוא סופי, אחריו קשה עד מאוד לחזור לאחור, לכן, בעיקרון, אין לזוגות הרבה מה להפסיד בעניין זה, מלבד השקעה של זמן, וזאת ככל שאין סיכון של הברחת רכוש ו/או סיכול תשלום דמי מזונות שוטף במהלך כלל תקופת הגישור.

    צריך לציין, הליך גישור זה נוצר מתוך הליך יישוב סכסוך במשפחה, הליך מוכר שקיים בהרבה מאוד מצבים. הרעיון של סיטואציה זו הוא, שבמקום לפתור את הסכסוך בהליך משפטי או במקום להשאיר אותו כמו שהוא, פונים אל גורם מוסמך שיעזור בפתרון הסכסוך.

    במקום לפנות להליך משפטי רשמי, כזה שיכול לפגוע אנושות בקשר בין הצדדים וגם מקשה מאוד על המערכת עצמה, הרי שכאן אנחנו יכולים לראות אפשרות להקל גם על הצדדים וגם על המערכת. כאמור הליך גישור חובה במשפחה נוצר מתוך הליך זה.

    בהליך גישור חובה במשפחה, מתמקדים גם בניסיון של הצדדים לפתור את הסכסוך ביניהם ככל שחפצים בכך הצדדים, ואם זה לא מצליח, אז בניסיון להגיע להבנות בכל הקשור להליך הגירושים, בין היתר בכל מה שקשור להסדר ראיה, רכוש ועוד.

    נזכיר כי אף במהלך הליך הגישור, אשר קבוע לתקופה קצובה, ישנה אפשרות לפנות בבקשה למזנות זמניים ו/או לסעד זמני אחר.

    אם אתם רוצים לדעת עוד על הליך גישור חובה במשפחה, זה הזמן לפנות אלינו, משרדו של עורך דין גירושין ערן דוידוב מתמחה בכל הקשור לנושא של נישואים וגירושין, תביעות גירושין וכן הליך גישור חובה במשפחה. אתם מוזמנים לפנות אלינו עוד היום ואנחנו נדאג להזמין אתכם לפגישת ייעוץ ראשונית בהקדם במשרדנו.

    קידום עורכי דין קידום עורכי דין
    דילוג לתוכן