לייעוץ ראשוני התקשרו: 077-9965791

השאירו את הפרטים ונחזור אליכם:

    מעמד חוקיות הצוואה וטעויות נפוצות

    צוואה היא מסמך משפטי אשר קובע מי יקבל את הרכוש וההון שלכם לאחר מותכם. במקרים בהם יש לאדם צוואה תקפה וחוקית, הוא מבטיח לעצמו שהנכסים שלו יועברו למי שהוא רוצה שיקבל אותם. לכן, מומלץ לערוך צוואה, אם יש לך קרובים משפחה שתלויים בך כלכלית, וגם אם לא.

    מה הופך צוואה לחוקית?

    ישנם שני מרכיבים עיקריים על מנת שהצוואה תהיה חוקית. המרכיב הראשון הינו אופן כתיבת הצוואה, יש לכתוב את הצוואה בכתב ידו של המצווה. בחלקה העליון חייבת להיות כותרת המציינת את המילה "צוואה" יחד עם התאריך של כתיבתה.

    בנוסף לכך, יש לכתוב את הפרטים יבשים של המצווה: שמו, הכתובת שלו ומס' תעודת זהות. כמו גם פרטים יבשים של היורשים המיועדים: שם, כתובת ומידע רלוונטי לזיהוי נכון שלהם. לאחר מכן יגיע החלק של ה"תכל'ס", כלומר אופן חלוקת הרכוש באופן מפורט וברור, שיתאר מי מקבל אילו נכסים.

    המרכיב השני הינו החתימה של המצווה. כל צוואה חייבת לכלול את חתימתו של המצווה בכתב ידו. בנוסף לכך, חשוב להכניס לצוואה כל מידע רלוונטי שיצביע על בריאות המצווה, ועל צלילות הדעת שלו בעת כתיבת הצוואה

    טעויות נפוצות בעת כתיבת צוואה

    ישנן כמה טעויות נפוצות בכתיבת צוואה, שחשוב להימנע מהן ולמה? טעות בכתיבת הצוואה יכולה להוביל לכך שתהיה פסילת צוואה. מכאן חשיבותו של עורך דין ירושה בעת כתיבת הצוואה, או בכל חלק אחר הקשור בה. הטעות הנפוצה והמוכרת היא שאנשים רבים מקלידים צוואה וחותמים עליה ידנית. יש חובה אשר צוואה בכתב יד תיכתב על ידי המנוח.

    טעות נוספת היא כתיבת הצוואה בנוכחות היורשים. עליכם לדעת כי היורשים לא רשאים לקחת חלק אפילו הקטן ביותר בהכנת הצוואה. זאת ועוד, ישנם אנשים שמתנים תנאים על מנת שהקרוב שלהם יקבל את הרכוש שלהם, ולעתים מדובר בתנאים לא סבירים.

    מה קורה כשאדם מת ללא צוואה?

    כאשר אדם חלילה נפטר ואין לו צוואה, החוק יקבע את אופן חלוקת הרכוש שלו. בדרך כלל זה אומר שכל הנכסים שלכם יעברו לבן או בת הזוג. אם אין בן או בת זוג, סדר הקרובים הזכאים לירושה הוא: ילדים, הורים, אחים ואחיות, סבים, דודים ודודות, בני דודים.  אך המצב יכול להפוך למורכב במקרים של בני זוג פרודים, או ילדים ממערכות יחסים שונות.

    הפקדת צוואה על ידי עורך דין

    אם הירושה שלכם חשובה לכם, ואם חשוב לכם שהיא תגיע בדיוק למי שאתם רוצים שהיא תגיע- עליכם לבצע את התהליך בליווי של עורך דין לענייני ירושה. על המצווה להפקיד את הירושה שלו בעצמו לרשם לענייני ירושה. אך במקרים בהם המצווה רוצה לבצע שינויים בצוואה, מומלץ למשוך את הירושה ולבצע שינויים באמצעות עורך דין לענייני ירושה.

    מעוניינים לכתוב צוואה ואתם לא יודעים מה עליכם לעשות? הגעתם בדיוק למקום הנכון. עורך הדין ערן דוידוב הוא עורך דין המתמחה לענייני משפחה והירושה, ומשרדו רואה חשיבות רבה בהענקת ייעוץ מקצועי, אישי ודיסקרטי. לפרטים נוספים חייגו עכשיו למספר 072-3303347 ונשמח לעמוד לשירותכם.

    קידום עורכי דין קידום עורכי דין
    דילוג לתוכן