לייעוץ ראשוני התקשרו: 077-9965791

השאירו את הפרטים ונחזור אליכם:

    מהן הסיבות הנפוצות לגירושין בישראל?

    לאורך שנים רבות של ליווי בהליכי גירושין, ראיתי קשרי נישואין רבים באים אל סיומם. בעוד שחלק מהליכי הגירושין התנהלו תחת אקורדים צורמים, רבים מהם נחתמו במסגרת הבנות משותפות וכבוד הדדי. בתור עורך דין גירושין, למדתי כי הסיבות לסיום הקשר הן רבות ומגוונות במציאות המורכבת בה מתנהלים כיום זוגות בישראל, בה כשליש מכל הזוגות צפויים להתגרש. אז מהן הסיבות העיקריות שמניעות אותנו לפרק את החבילה? אלו כמה מהנפוצות ביותר.

    פערים באורח החיים ותפיסות העולם

    לעתים קרובות מאוד, ההחלטה להתגרש נובעת מאי יכולת להגיע להסכמות הדדיות סביב נושאים חשובים. בין אם מדובר באופן חינוך הילדים, בהשקפות העולם המתוות את ניהול הבית וחינוך הילדים, סביב שיפוצים או רכישת נכסים חדשים או אפילו הבדלים בגישות, פערים אלו עשויים לעתים קרובות להביא לסיום הקשר.

    חוסר בשלות לניהול זוגיות

    באופן מפתיע, מדובר באחת הסיבות לגירושין הנחשבת לשכיחות ביותר. רבים מאיתנו בוחרים להתחתן מכיוון ש"אמורים להתחתן". לעתים קרובות בני זוג אינם מקדישים מחשבה יתרה למוכנותם לחיי הנישואין וממהרים למסד את הקשר מתוך רצון "לסגור את העסקה" או מתוך תחושה כי הם לא נעשים צעירים יותר. ככל שהזמן חולף, אמנם, למדים בני הזוג כי הם אינם מתאימים ומתקשים לחיות יחד. משם, הדרך לחתימה על הסכם גירושין אינה ארוכה.

    בעיות כלכליות

    למרבה הצער, מבין כלל הסיבות לגירושין, זו נחשבת כיום על פי מחקרים סוציולוגיים לנפוצה ביותר. על פי נתוני הלמ"ס, זוגות בעלי כושר השתכרות נמוך הם בעלי סבירות גבוהה בהרבה להתגרש. ככל שהיכולת הכלכלית מוגבלת, אנו נדרשים לעשות יותר פשרות והמתחים הם מרובים. לכן, לעתים קרובות מתגלעים סכסוכים רבים בין בני זוג על רקע המצב הכלכלי שעשוי להוביל לגירושין.

    הניצוץ כבה

    לפעמים, הדברים פשוט נגמרים מעצמם, בלי הוד והדר. זה עשוי להיות עצוב, אך זהו פשוט חלק מהחיים. הריגוש וההתלהבות פגו, נראה שנגמר לבני הזוג על מה לדבר וישנה תחושה חזקה שהגיע הזמן לשינוי. ככל שנקדים בשלב זה לסיים את הקשר, כך עולה הסבירות שהדברים יעברו בצורה קלה ומכובדת.

    משברי אמון

    ישנם אירועים בחיים המשותפים שעשויים להרוס עד לבלי היכר את האמון ששמנו עד כה בחצי השני שלנו. בגידה היא רק מקרה אחד שעשוי לחולל משבר כזה. התמכרויות לסמים או להימורים, כניסה לחובות מבלי לשתף את הצד השני וכל התנהלות אחרת הנעשית במחשכים, ללא כל תקשורת הדדית, עשויה להוביל למשבר שיהיה קשה מאוד לקום ממנו.

    ליווי עורך דין גירושין הוא קריטי להבטחת הליך מיטיב

    יהיו הסיבות לגירושין אשר יהיו, חשוב שיעמוד לרשותך גורם מקצועי מיומן ומנוסה שיסייע לך לכל אורך הדרך. בליווי חשוב לשים דגש על חלוקת רכוש בגירושין והסדרי הראייה והמשמורת, יחד נפעל בכל הדרכים כדי להבטיח שניתן יהיה להתחיל בחיים החדשים עם דף חדש ובאופן מכבד וראוי. לפרטים נוספים, ניתן לפנות עוד היום למשרד עורכי הדין ערן דוידוב.

    קידום עורכי דין קידום עורכי דין
    דילוג לתוכן