לייעוץ ראשוני התקשרו: 077-9965791

השאירו את הפרטים ונחזור אליכם:

    כל מה שחשוב לדעת על קיום צוואה

    צוואה היא מסמך משפטי פשוט בו אדם מצהיר מי ינהל את עיזבונו לאחר מותו, ומי יקבל את הנכסים וההון שלו. הצוואה יכולה להיות מורכבת מדברים גדולים ויקרים כמו נכסים אך גם פריטים קטנים בעלי ערך סנטימנטלי. על כל צוואה לעמוד בסטנדרטים מסוימים, על מנת שהיא תהיה חוקית.

    חשיבות כתיבת צוואה

    כתיבת צוואה היא לא החלק הכי נחמד בחיים. אחרי הכל, האדם לא רק מאשר את המוות הבלתי נמנע שלו, אלא גם מתכנן אותו באופן פעיל. מה שיכול להסביר למה מבוגרים רבים נמנעים מלכתוב צוואה. אך כתיבת צוואה היא אחד הדברים הקריטיים שאתם יכולים לעשות למען יקירכם.

    יצירת צוואה וכתיבת הרצונות שלכם באופן מסודר תעזור ליורשים שלכם להימנע מבעיות מיותרות, והמוריש זוכה לשקט נפשי בזכות הידיעה שהנכסים וההון שלכם יגיעו לידיים הנכונות והרצויות. החוקים הנוגעים לצוואות משתנים ממדינה למדינה, לכן אם אתם לא בקיאים בתחום מומלץ להתייעץ עם עורך דין ירושות וצוואות. עורך דין מנוסה יכול לספק ייעוץ שימושי באסטרטגיות לתכנון עזבון.

    מה זה צו קיום צוואה?

    קיום צוואה הוא תהליך ההתמודדות עם עזבונו של אדם שמת, שפירושו בדרך כלל חלוקת החובות והנכסים בהתאם לרצונו של המת. צו קיום צוואה הוא מסמך המאשר את נוסח הצוואה ונותן לה תוקף משפטי מחייב לאחר פטירתו של המוריש. צו קיום צוואה או בקשה לצו ירושה יכולים לדרוש היורשים הכתובים בצוואה.

    מה ההבדל בין צו קיום צוואה לצו ירושה?

    צו קיום צוואה הינו מקרה פרטי של צו ירושה. תפקידו של צו קיום צוואה להעניק תוקף משפטי לצוואה שנכתבה על ידי אדם שנפטר. צו ירושה הוא מסמך משפטי שקיבל תוקף משפטי לאחר מותו של המוריש. בקשה לצו ירושה תידרש במקרים בהם המנוח לא השאיר אחריו צוואה.

    ההבדל בין צו קיום צוואה לצו ירושה הוא מי יכול להגיש בקשה. מגיש בקשה צו קיום צוואה הוא כל אדם שמופיע בצוואה, ואילו בקשה לצו ירושה יכול להגיש כל אדם אשר טוען שזכותו לרשת מהירושה על פי החוק.

    האם צו קיום צוואה הוא סופי?

    התשובה לשאלה הזאת היא -לא. ניתן להגיש התנגדות לצוואה, במקרים בהם נראה שהיא לא עומדת בקריטריונים המחייבים, או שהיא לא חוקית. את הבקשה הזאת יכולים להגיש גם אנשים המוזכרים בצוואה, וגם אנשים שלא מוזכרים בצוואה.

    מה קורה אם אדם נפטר ללא צוואה?

    קיום צוואה הוא ההליך המשפטי של העברת רכושו של אדם שנפטר ליורשים החוקיים. במקרים בהם האדם שמת בלי שכתב צוואה, העיזבון שלו יוסדר בהתבסס על החוקים במדינה אשר מתווים מי יורש את מה.

    מחלוקות הנוגעות לצוואה

    מבוגרים רבים מבינים שאם הם לא יכתבו צוואה הם עלולים להביא לסכסוכים בתוך המשפחה לאחר מותם. סכסוכים עשויים להתעורר במהלך תהליך קיום צוואה, אשר עלולים לגרום לעיכובים במתן הירושה. עורך הדין ערן דוידוב הינו עורך דין לענייני משפחה.

    עורך דין ירושות ערן דוידוב

    משרד עורכי הדין ערן דוידוב מתמחה במתן שירותים משפטיים בכל הקשור בדיני משפחה וירושה. התיקים בדיני משפחה וירושה מאופיינים לרוב בסכסוכים משפחתיים, מדובר בתחום מאוד רגיש. על עורך הדין המטפל בדיני משפחה להבין את המורכבות, ואת הרגישות שיש בטיפול תיקים כאלה.

    המשרד רואה חשיבות רבה בהענקת ייעוץ משפטי אישי, דיסקרטי וברגישות הדרושה לטיפול בתיקים משפחתיים. המרש מלווה את הלקוחות שלו לאורך כל התהליך המשפטי. בתחילת התהליך יבוצע אבחון מעמיק של התיק, המטרות והאינטרסים הרלוונטיים של הלקוח.

    מעוניינים להגיש בקשה לצו קיום צוואה או בקשה לצו ירושה? הגעתם בדיוק למקום הנכון. חייגו אלינו עכשיו למספר 072-3303347 וקבעו ייעוץ ראשוני.

    קידום עורכי דין קידום עורכי דין
    דילוג לתוכן