לייעוץ ראשוני התקשרו: 077-9965791

השאירו את הפרטים ונחזור אליכם:

    כיצד להתמודד עם סרבנות גט – המדריך המלא

    נשים רבות עשויות להתנהל תקופה ארוכה במאבקים מתישים מול בית הדין הרבני מול בעל סרבן גט. חשוב לדעת כי הן דין התורה והן החוק הישראלי מעמידים לרשות האישה זכויות רבות. על ידי ליווי של עורך דין גירושין טוב, ניתן יהיה להתמודד עם סרבן הגט בנחישות ובהצלחה. עורך דין ערן דוידוב מסביר לעומק על כל דרכי ההתמודדות.

    אז מהי בעצם סרבנות גט?

    אין כל ספק כי ההחלטה על גירושין עשויה להיות מטלטלת מבחינה רגשית ולעתים קרובות עשויה להיות אחד ההליכים הטעונים ביותר אמוציונלית בעולם המשפטי. למרבה הצער, על אף הדרך הארוכה שעשתה החברה הישראלית בתחומים רבים, גירושין וסרבנות גט עדיין הולכים לעתים קרובות שלובים זה בזה. על פי הדין הרבני, לא ניתן לבצע את הגירושין עד שבן הזוג ייעתר לתת לזוגתו את הגט – כתב הכריתות המשחרר את האישה להינשא לכל אדם.

    לעתים קרובות, הסיבה לסרבנות גט אינה נקמנות גרידא. בני זוג רבים חשים כי הם יכולים עוד לתקן את המצב ולהגיע לשלום בית. בשם הניסיון לתקן, הם מסרבים לכבד את בקשתה של האישה להתגרש ולקבל גט. על אף שברוב המקרים ככולם הגבר הוא סרבן הגט, ישנם מקרים נדירים בהם גם האישה עשויה לסרב לתת גט.

    עם זאת, במקרים רבים הגט משמש כאמצעי לחץ. כדי להשיג תנאים טובים יותר בעת חלוקת רכוש בגירושין הוא בהסדרי ראייה או מזונות, למשל, עשויים בני הזוג להחזיק בגט ככלי מיקוח.

    חשוב לנקוט בצעדים מונעים מבעוד מועד

    הדרך היעילה ביותר להתמודד עם גירושין וסרבנות גט היא להיערך מראש לאפשרות זו ולחסום כל אפשרות כי רצון בני הזוג לא יכובד ביום בו יחליטו לסיים את הקשר. עריכת הסכם גירושין או הסכם ממון מבעוד מועד תאפשר לחייב את בני הזוג לא לסרב לבקשה לגט ואפילו להגדיר צעדי ענישה במקרה בו יפעלו כך.

    החוק הישראלי והיהודי מפעילים סנקציות רבות על סרבני גט

    על אף שהצעד המניעתי תמיד נבון ופשוט יותר, זוגות רבים עדיין בוחרים לא לערוך הסכם גירושין מבעוד מועד, כאשר הדברים עוד מתנהלים על מי מנוחות. לכן, במקרים רבים נדרשים צעדי ענישה במקרים של גירושין וסרבנות גט. מאז ומעולם, ראה הממסד הרבני סרבנות גט בחומרה. הרמב"ם אף פסק כי במקרה של בעל סרבן גט, " כופין אותו עד שיאמר רוצה אני" וכי גט שניתן בכפייה תחת סנקציות. ייחשב גט כשר. גם היום, בית הדין הרבני רשאי לנקוט ואף נוקט במגוון כלים נגד סרבני גט.

    • הגבלות כלכליות – בית הדין הרבני עשוי לקבוע עיקולים והגבלות על חשבון הבנק וחסכונות סרבן הגט.
    • הגבלות מנהליות – מצו עיכוב יציאה מהארץ המגביל את יכולת סרבן הגט לעזוב את גבולות המדינה עד מתן הגט ועד לשלילת רישיון הנהיגה.
    • במקרים מסוימים, עשוי בית הדין לענייני משפחה להוציא פסק דין המחייב את סרבן הגט לתת את הגט.
    • לבסוף, אם הבעל עומד בסירובו באופן עיקש במשך תקופה ארוכה, רשאי בית הדין לגזור עליו מאסר בפועל לתקופה של עד 10 שנים.

    למידע נוסף על התמודדות יעילה ומיטבה בגירושין וסרבנות גט, משרד עורכי הדין ערן דוידוב מזמין אותך להשאיר פרטים באתר עוד היום.

    קידום עורכי דין קידום עורכי דין
    דילוג לתוכן