לייעוץ ראשוני התקשרו: 077-9965791

השאירו את הפרטים ונחזור אליכם:

    חשיבות העדים בזמן חלוקת הירושה

    חלוקת הירושה לאחר פטירתו של אדם היא מעמד רגיש וטעון ולא תמיד הוא מלווה ברגשות חיוביים. לא תמיד קל לבצע את החלוקה ובלא מעט מקרים עצם חשיפת הצוואה או הגשת בקשה לקיום צו ירושה מלוות בהרבה מאד אמוציות או חילופי דברים לא חיוביים בין אלה הנוגעים בדבר. בין אם הושארה צוואה חוקית ותקפה על ידי הנפטר ובין אם מוציאים לפועל את צו הירושה – ייתכן מאד ותמיד יהיו צדדים לא מרוצים בין היורשים או אלה שלוקחים חלק בחלקות הירושה ולכן המעמד לא תמיד נעים. החשיבות של עדים במעמד שכזה היא גבוהה, שכן האובייקטיביות שלהם יכולה לסייע להרגיע את הרוחות במידת הצורך, להסביר בצורה בלתי תלויה מילים או מושגים שונים ולסייע לכל הצדדים להבין את המשמעות של המעמד עצמו.

    עדים בזמן חלוקת ירושה

    לעולם אי אפשר לדעת מה יהיו היחסים בין אלה שירושה תעבור אליהם. ייתכן ואלה צאצאים שהפעילו בקשה לצו קיום צוואה ויתחלקו באופן שווה בין הרכוש וההון של הנפטר וייתכן שאלה האנשים שמופיעים בצוואתו כפי שהוא בחר ורצה לחלק ביניהם את מה שהוא מותיר אחריו. גם במקרה זה וגם במקרה זה – לא תמיד אפשר לדעת מה טיב היחסים ביניהם ואיך התקבלה אצלם הידיעה אודות אופן חלוקת הירושה. דבר נוסף שאי אפשר לדעת הוא – במידה ומדובר בבני משפחה, גם אם מקרבה ראשונה, לא תמיד היחסים ביניהם חמים וקרובים וחשיפת הצוואה יכולה לתפוס אותם לא מוכנים כאשר הציפיות שלהם ממנה ומה שהופיע בה אינם תואמים לגמרי האחד לשני. מסיבה זו חשוב מאש העדים שמגיעים יהיו אנשים אובייקטיביים שאין להם שום קשר למנוח, לעצם קיום הצוואה ולמי מהנוכחים במעמד.

    הרגישות של חלוקת ירושה

    מותו של אדם יכול לעורר הרבה מאד רגשות ומחשבות שלא היו קיימים במהלך חייו. המשמעות היא שאלה יעלו אל פני השטח ומפגש בין הנוגעים לדבר עלול להיות שלילי ומלא מטען. נוכחותם של עדים, שהם אנשים שאין להם שום קשר לאף אחד מהיורשים והם אפילו ייחשבו כאנשים זרים כלפיהם. נוכחותם כעדים שמחויבים לקחת חלק במעמד זה עשויה להרגיע את הרוחות (במקרה שתתלהטנה), להפוך את המפגש לרשמי יותר ויש בנוכחותם גם כדי להראות שמדובר במעמד רשמי, מחייב, חשוב מאד ומעל לכל – כזה שבזכות התנהגות נאותה של הנוכחים – יכבד את הנפטר. מי מהמעורבים בירושה שינסה לפגוע ברשמיות ובכבוד המעמד – יפגע בעצם בכבודו של הנפטר והמשמעות היא ניסיון שלא לקיים את רצונותיו האחרונים, כפי שבאו לידי ביטוי בצוואה או חוסר נכונות לקיים את צו הירושה כפי שמתבקש על פי החוק.

    חלוקת הירושה וסיום התהליך

    גם אם הנושא של חלוקת הירושה היה מלווה ברגשות שליליים ומטען רגשי האחד על השני – חשוב לדעת שמעמד החלוקה בנוכחות עדים הוא מה שמסיים את התהליך. כך או כך תמיד כדאי לסיים את התהליך באווירה טובה ככל האפשר וחשוב להבין שירושה היא קיום רצונו של הנפטר. לא תמיד המעורבים בדבר לא זוכרים את זה ובקלות רבה מדי מעמידים את עצמם במרכז החוויה. חשוב לזכור שאלה הנותרים בחיים הם אלה שצריכים להמשיך להישאר בקשר זה עם זה ולשם שמירה על כבודו של הנפטר כדאי שהרגשות יהיו חיוביים ככל האפשר, שכן לא תמיד אפשר לדעת או להבין (ובוודאי שלא בדיעבד) על מה הוא חשב ומה היה הלך רוחו בעת הבעת הרצונות שלו בצוואה.

    קידום עורכי דין קידום עורכי דין
    דילוג לתוכן