לייעוץ ראשוני התקשרו: 077-9965791

השאירו את הפרטים ונחזור אליכם:

    הליך יישוב סכסוך בין בני זוג וגישור חובה

    החל מיולי 2017 נכנס לתוקף החוק להסדר התדיינות בין בני-זוג, התשכ"ט-1969, הקובע כי בסכסוך משפחתי בין בני זוג או בין הורים לילדים, בעיקר בנושאים של יחסי ממון, משמורת משותפת ומזונות, קיימת חובה לקיים לפחות פגישת גישור אחת במסגרת יחידת הסיוע שליד בית המשפט או בית הדין הרבני, במסגרת הליך של יישוב סכסוך, וכל זאת לתקופה של לפחות 45 ימים, וזאת לפני שניתן יהיה להגיש תביעה לבית המשפט או לבית הדין הרבני.

    לאחר הגשת בקשה ליישוב סכסוך כאמור יוזמנו הצדדים ליחידת הסיוע במטרה לנסות וליישב את סכסוך משפחתי ביניהם בהסכמה ולצמצם את הצורך בקיום התדיינות משפטית, מתוך התחשבות במכלול ההיבטים הנוגעים לסכסוך.

    חשוב לקבל ייעוץ משפטי מקיף על כלל הזכויות טרם פנייה כלשהי להליך יישוב סכסוך, ולזכור כי תפקידם של כלל הגורמים ביחידת הסיוע היא לנסות ולהביא את הצדדים להסכם, ואולם, אין זה מתפקידם לתת ייעוץ משפטי בכל הנוגע לזכויות על פי חוק ולהגשמת האינטרסים של כל אחד מבני הזוג בנושא המזונות, הרכוש והמשמורת.

    חשוב לזכור, כי אין בהליך יישוב הסכסוך בכדי למנוע הגשת סעדים זמניים על מנת למנוע פעולות חד צדדיות של אחד מבני הזוג, כגון הטלת צווי עיקול ו/או צווי מניעה במקרה של הברחת רכוש, מעבר מקום מגורים, רישום לבית ספר ועוד.

    בנוסף, ניתן לפנות לבית המשפט לצורך קבלת מזונות זמניים בכל אותה התקופה שבה מתקיים הליך יישוב הסכסוך.

    חשוב לזכור בנוסף כי ישנה חשיבות רבה להמשך ההליכים המשפטיים, מי פונה ראשון בבקשה ליישוב הסכסוך, ואם לבית הדין הרבני או לבית המשפט לעניני משפחה.

    לסיכום, הליך יישוב הסכסוך הינו בעל משמעות רבה להמשך ההליך, ומומלץ לקבל ייעוץ משפטי מקיף בדבר הזכויות המשפטיות בכל אחד מהנושאים הרלוונטיים, וזאת טרם פתיחה או השתתפות בהליך מעין זה.

    קידום עורכי דין קידום עורכי דין
    דילוג לתוכן