לייעוץ ראשוני התקשרו: 077-9965791

השאירו את הפרטים ונחזור אליכם:

    הכול על הליך גירושין במהלך הריון

    במהלך ההיריון, עוברת האישה שינויים דרמטיים רבים, הן בגופה והן במצבה הנפשי. הפעילות ההורמונלית המוגברת עשויה להביא עמה רגישות רבה והמתחים בין בני הזוג על רקע שינויים אלו, אינם נדירים. לכן, מטבע הדברים, גירושין במהלך ההיריון עשויים להיות מורכבים ואמוציונליים בהרבה מכל הליך גירושין אחר. אז מה חשוב לדעת על גירושין במהלך ההיריון? עורך דין ערן דוידוב משתף בידע הרב שצבר בליווי זוגות רבים בתהליך.

    זכות האישה למזונות

    גם אם לא נחתן הסכם גירושין מסודר בין בני הזוג, רשאית האישה להגיש תביעה למזונות לבית הדין לענייני משפחה במסגרת גירושין בהריון. בתביעת המזונות, עשוי בית המשפט לכלול גם את עלויות שלל הבדיקות וההליכים הרפואיים שיידרשו במסגרת ההיריון והלידה. רכיב מזונות הילדים, אמנם, ישולם אך ורק לאחר הלידה.

    מה עוד ניתן לקבוע בהסכם גירושין בהריון?

    מדובר באירוע דרמטי למדי. למעשה, ההורים הטריים מסיימים את הקשר ביניהם עוד לפני שילדם המשותף בא לעולם. כדי להבטיח לילד תנאי חיים מיטיבים, חשוב שיכללו בכל הסכם גירושין בהריון התייחסויות ספציפיות לרווחתו של הילוד. כחלק מכך, ייקבעו הסכמי משמורת והסדרי ראייה עבור היילוד שבדרך ובית המשפט מעניק תוקף להסדרים אלו גם לפני הלידה. כמו כן, ברוב המקרים יכלול ההסכם גם מזונות אישה שיכלכלו את האישה במהלך ההיריון, בו כושר ההשתכרות שלה מוגבל.

    האם הדין הרבני מתיר גירושין בהיריון?

    על אף שעל פניו אין מניעה הלכתית לגירושין בהריון, בית הדין הרבני נוטה במקרים רבים לעודד שלום בית. לכן, הדיינים עשויים במקרים רבים לדחות את החלטתם ויבחרו לשוב ולדון בסוגייה זו לאחר שילדם המשותף של בני הזוג יגיע לעולם.

    ככל שבני הזוג אכן גמרו אומר לסיים את הנישואין באופן הדדי, הפתרון הנכון ביותר יהיה לפנות לעורך דין גירושין ולחתום על הסכם גירושין בהסכמה הדדית. במקרה זה, בית הדין לרוב לא יביע את התנגדותו. זוהי הזדמנות חשובה לקבוע כבר בשלב זה את כלל ההבנות סביב חלוקת רכוש בגירושין מתוך שיח משותף ולחסוך זמן ותסכולים רבים.

    חשוב לציין כי לאחר גירושין בהריון, חלה תקופת צינון בת שלושה חודשים בה האישה אינה רשאית להינשא בשנית. מטרתה העיקרית של תקופה זו שנקבעה על ידי בתי הדין הרבניים היא להעניק תוקף מלא למעמד אבהותו של בן הזוג הגרוש ולהטיל עליו חובה בלעדית למחייתו של היילוד.

    לקראת גירושין בהריון, חשוב שיעמוד לרשותך עורך דין גירושין בקיא ובעל ידע נרחב. משרד עורכי הדין ערן דוידוב התמודד לאורך השנים בסוגיות מורכבות רבות סביב הליך זה וסייע לבני הזוג להגיע לפתרונות ראויים ומיטיבים המציבים את טובת הילד שבדרך במרכז. לתיאום פגישת ייעוץ, אנו מזמינים אותך להשאיר פרטים באתר עוד היום ונחזור אליך בהקדם.

    קידום עורכי דין קידום עורכי דין
    דילוג לתוכן