לייעוץ ראשוני התקשרו: 077-9965791

השאירו את הפרטים ונחזור אליכם:

    הגישה הנכונה לקיום צוואה

    שום מצב של פטירת אדם אינו מצב פשוט. מעבר להלם, כאב, צער וגעגועים שמתחילים – ישנם נושאים בירוקרטיים שאין ברירה אלא להתחיל לטפל בהם, למקום המטענים הרגשיים הלא פשוטים שאופפים את התקופה הראשונית שלאחר הפטירה.

    בין נושאים אלה אפשר למצוא התעסקות עם החפצים שהשאיר אחריו המנוח, ביטול חשבונות או מנויים שהיו תקפים עבורו והתעסקות עם הדירה שהיה חי בה על למותו. לאחר מכן וגם במידה מסוימת של דחיפות – צריך לטפל בנושא הצוואה.

    גם כאן מדובר במטען אישי לא פשוט וכמובן ברגישות גדולה אך חשוב שלא לדחות את הטיפול ובמידת הצורך לפנות אל עורך דין שעוסק בייצוג יורשים על מנת לסיים בצורה הכי טובה את הטיפול בצוואה, תוך כדי שכל הצדדים שבעי רצון ושמחים בחלקם.

    הגישה הנכונה לקיום צוואה

    אי אפשר אף לדעת אילו רגשות או מחשבות יעלו בקרב היורשים כאשר יתחיל הטיפול הבירוקרטי בנושא הצוואה. חיכוכים מן העבר, בני או בנות זוג, תחושות קיפוח או חוסר אונים אל מול הרגשה שקיים מצב של חוסר הגינות בחלוקת הרכוש.

    יחד עם זאת – יהיה זה חבל מאד לתת לנושא זה להשפיע על יחסים טובים וחמים שקיימים בין היורשים ולכן הגישה הטובה והנכונה ביותר היא הרצון לקיים את משאלות ליבו האחרון של הנפטר, עם כל חוסר ההסכמה איתן. לא תמיד היורשים יכולים לדעת או להבין את מה שעבר בראשו בעת כתיבת הצוואה ואין זה אומר שלא היו אלה שיקולים רציונליים עבורו.

    חשוב לקחת בחשבון שסכסוכים שמתעוררים על רקע הירושה עלולים ליצור קרע אמיתי אפילו בין בני משפחה קרובים ואוהבים ולהיווצר סכסוך משפחתי. לכן הגישה הנכונה היא לעשות כל מה שאפשר על מנת למנוע את זה.

    איך ניגשים לטיפול בצוואה?

    ראשית, חשוב שבתהליך יהיה מעורב עורך דין צוואות. הסיבה היא שבעזרת עורך דין אפשר יהיה לזרז את תהליך מימוש הצוואה, אפשר יהיה להגיד לרשם הירושות בקשות מקוונות (שרק עורכי דין יכולים להגיש) וגם על מנת שיהיה איש מקצוע אובייקטיבי שאפשר יהיה להתייעץ איתו ולקבל את חוות הדעת הבלתי תלויה, זו שלא מונעת משום אינטרס אישי או כלכלי.

    הגישה צריכה להיות חיובית, לחשוב על הנפטר או הנפטרת, על רצונם האחרון וכמובן על משאלת ליבם שהיורשים ובני המשפחה ימשיכו לחיות חיים טובים של שלום וחברות גם לאור חשיפתה של צוואה שאולי לא כולם מסכימים על הסעיפים שבה או אופן חלוקת הרכוש והכספים שעליה החליט הנפטר בינו לבין עצמו.

    יש לא מעט יורשים ששמים את שלום המשפחה לפני כל סכום כסף או רכוש שהם אמורים לקבל בצוואה על מנת שלא לתת לסעיפי הצוואה להאפיל על היחסים ולא לאפשר שום סוג של מתיחות בטווח הקצר או הארוך.

    לא לשכוח – הצוואה היא רצונו של הנפטר!

    לא תמיד אפשר לדעת או להבין מה עבר במוחו של הנפטר בעת עריכת הצוואה. אין לדעת מה היו המחשבות שלו ובוודאי שלא תמיד אפשר אפילו לנחש את השיקולים או המניעים שהביאו אותו להשאיר את הצוואה כפי שהיא. מכאן, שגם אם יש חוסר הסכמה בין היורשים החוקיים – חשוב לזכור שהסתלקותו של הנפטר מן העולם אין בה כדי להפוך אותה לתירוץ שלא לקיים את צוואתו כפי שהוא רצה, דמיין וחלם.

    לבטח הדבר האחרון שהוא היה רוצה זה לגרום לו זה פסילת צוואה או למריבה או תחושות שליליות בקרב מי מהיורשים שלו על רקע של חלוקת כספים או רכוש בעת חשיפת הצוואה שלאחר מותו.

    קידום עורכי דין קידום עורכי דין
    דילוג לתוכן