לייעוץ ראשוני התקשרו: 077-9965791

השאירו את הפרטים ונחזור אליכם:

    איך נקבעים תשלומי מזונות לילדים?

    פירוק התא המשפחתי, מכל סיבה שהיא, הוא תהליך לא פשוט ויש בו הרבה מה לעשות. בין אם הגירושין מתנהלים על מי מנוחות ומתוך הסכמות ובין אם דווקא בדרך שלילית או פחות נעימה – אין ספק שאנשי המקצוע שמלווים את בני הזוג ימשכו תמיד לכיוון אחד והוא טובת הילדים. המגמה תמיד תהיה פגיעה מינימלית ככל האפשר בילדים ולכן חשוב להתאים את אורח החיים מעתה והלאה כך שלילדים יהיה טוב ונוח. עיקרון זה ינחה את כל הנוגעים בדבר בעת קביעת הסדרי הראייה, חלוקת התשלומים המשותפים וכמובן – בעת קביעת גובה תשלומי המזונות שישלם אחד הצדדים לצד השני. על מנת למנוע רגשות קיפוח או חוסר הגינות – חשוב לדעת איך נקבעים דמי מזונות וכך לדעת שהסכומים שיירשמו ויוסכמו הם סכומים נכונים, הגיוניים וכאלה שמשקפים כמה שיותר קרוב למציאות את ההוצאות שקשורות בגידול שוטף של הילדים המשותפים.

    מהם תשלומי המזונות בעצם?

    כאשר זוג הורים מתגרש – נלקחים בחשבון הילדים הקטינים, אלה שטרם מלאו להם 18 שנים, והם אלה שיכללו בתשלומי מזונות ילדים שישלם אחד ההורים להורה השני. תשלומי המזונות מגלמים בעצם את הוצאות המחייה השגרתיות והיומיומיות של הילדים, כולל הוצאות עתידיות שונות שיכולות לצוץ ולא תמיד אפשר לחזות אותן מראש – לימודים או חינוך, מחייה שוטפת (אוכל ושתייה), הלבשה, הנעלה, טיפולים או שירותים רפואיים ובעצם כל מה שדרוש לשם גידול הילד, גם אם אינו נופל באחת מהקטגוריות האלה. ברוב המקרים, חלוקת הזמן בין ההורים לא תהיה לגמרי שווה ולכן ההורה שאצלו ישהו הילדים מרבית הזמן יקבל תשלומי מזונות מההורה השני, זאת על מנת להשתתף בהוצאות המחייה של הילדים ולכסות את חלקו בהן.

    איך נקבע סכום התשלום של מזונות לילדים?

    בבואו של בית המשפט לענייני משפחה לדון בנושא של גובה תשלומי המזונות, ישנם כמה עקרונות חשובים שעל פיהם יישק דבר, להלן הם –

    • מבחני הכנסה – אין ספק שהדבר הראשון במעלה להתייחס אליו הוא ההכנסות של כל אחד מההורים. ברוב המקרים יש את ההורה שמרוויח פחות ואת זה שיותר וכמובן שיש התייחסות שונה להורה שכיר ולהורה עצמאי. דבר נוסף שקשור בדרך עקיפה לכלל זה הוא פוטנציאל השתכרות נוסף או עתידי, כלומר האם יש צפי או מידע אודות הגדלת ההכנסה של מי ההורים.
    • חלוקת זמני השהייה אצל כל אחד מההורים במסגרת הסדרי הראייה – באופן טבעי ההורה שהילדים ישהו במחיצתו במשך זמן רב יותר – צפויות לו גם הוצאות גבוהות יותר עבור המחיה שלהם ולכן תהיה התחשבות בכך. בכל מקרה, הסכום הסופי ייקבע גם בהתחשבות בהכנסות של ההורים וגם בזמני השהייה של הילדים אצל כל אחד מהם.

    מה עוד ישפיע על קביעת גובה תשלומי המזונות?

    ישנן הוצאות שונות שאינן נחשבות כהוצאות מחייה שהן בגדר חובה אך ברוב המקרים הן יועלו אל פני השטח, שכן יש להן צורך ממשי או שהתרומה שלהן גדולה להתפתחותם של הילדים. בין אלה אפשר למנות צהרונים, חוגי העשרה בשעות אחר הצהריים, קייטנות או טיולים שונים במסגרות כאלה ואחרות. מכיוון שלא לכל הילדים אכן קיימות בדיוק אותם ההוצאות – קשה מאד להעריך בתחילת התהליך מה יהיה גובה תשלומי המזונות בכל מקרה ומקרה. בצורה גורפת וגסה נקבע על ידי בתי המשפט סכום ממוצע של כ- 1400 ₪ לילד לחודש ואמנם אין התייחסות קונקרטית לסכום זה אך הוא יכול לסייע לקבל סדר גודל כאשר התהליך של זוג הורים מסוים מתקדם.

    כמובן שיש מקרים רבים שבהם אפשר להפגש, וכל מקרה לגופו, לכן אנו ממליצים לכם ליצור קשר עם עורך דין לענייני משפחה להתייעצות מותאמת כלפי התיק שלכם.

    קידום עורכי דין קידום עורכי דין
    דילוג לתוכן